Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp Pappa å fylle rackskapet sitt


Pappa

Anbefalte innlegg

Heisann ;D Pappa'n min (Pappa'n til Pappa) hadde "tilfeldigvis" et Foto6887.jpg <- slikt et stående i garasjen han ikke trengte. Det er et 18U 19" Rack, stort som faen, glassdør i front å greier. Tenkte den er sikkert grei å ha hjemme ;) Problemet er at den må stappes full av drit. For øyeblikket er jeg ribba for utstyr.. ><

Jeg har:

* Preamp (1U)

* Wah (Gulv)

* Mikser (Uh.. ikke rack)

* Gitarer

* Kabinett

* Penger

Jeg har ikke:

* Poweramp (2x50w må det være, 6L6 eller KT88 rør)

* ISP Decimator ;-)

* Power conditioner (Furman?)

* EQ (4+2 full parametrisk, evt. 16-32bånds grafisk med high/lowpass på input)

* Effekter (Delay, Reverb, Chorus, div. modulasjon) (TC 1210, 2290, Eventide orville)

* Kanskje en BBE SM? (Veit denne får mye ris) =/

* Kabel ;D (Hører med draka eller nexans eller noe, de lager sikkert noe morsomt til meg for en billig penge)

Spiller hard musikk.. stort sett alt fra darkthrone til suffocation hva tone angår.. hehe.

Det som er lista opp av produkter blir nok JÆVLA dyrt (Er bare drømmegreier.. haha) så der må det nok spares noe penger. Jeg har ca. 75K på konton men kunne nok faen ikke tenkt meg å bruke så mye. prøv å begynne rolig da, 10-12-15 lapper eller noe hadde nok vært fint. Kom med mere forslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 9100 på Musikkweb og. Mesa har jo noen knall sluttrinn, men de er blitt så forbanna dyre. Engl og VHT er og absolutt verdt en titt av hva sluttrinn angår.

ICP Decimator kjøper du når du får støy. Jeg har ikke støy i riggen min (den er faktisk rimelig tyst på kanal 1 og 2, 3'eren har litt støy, men det er jo heftig med gain og da). Det er ikke noe du "trenger", du trenger det om du føler behovet, et behov som ikke er der om du kobler riktig ;)

Phonic lager og Power conditioners, disse er så og si like bra, og en del billigere enn Furman. Absolutt verdt en titt, Thomann.de er uansett et fint sted å handle når du kjøper slikt.

Jeg testa en 2290 på godlydseminaret og må si den låter helt fantastisk, men hvorvidt du har bruk for den, eller hvorvidt den faktisk gir deg det du vil ha er ikke sikkert. Skulle jeg kjøpt en delay only-boks nå ville det blitt en Tc D-Two.

1210'en har fantastisk chorus, dette er en sånn boks man kjøper når man har penger og kommer over en, de er ganske sjeldne. Hvis du ikke finner denne har du alltids Carl Martin og TC SCF å falle tilbake på, som er knall chorus bokser. Eventuellt Fulltone Choralflange.

Fulltone er i gang med å lage et parti med Dyno-my-piano Tri Stereo Chorus replica's som kan være verdt å vente på. Tri Stereo Chorusen regnes av mange å være historiens desidert beste.

Eq kjøper du og når du føler du trenger det. Det er ikke en nødvendighet, ei heller er et hi/low-passfilter på en 31-bånds EQ ;) Alesis har noen fiffige digitale greier til en billig penge her. Skal du opp i kvalitet har du Klark eller DBx.

Skal du ha kompressor forresten? Det kan være kjekt å ha ;)

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg har ikke peiling, derfor jeg spør dere ;) Høy-/Lavpass filterne er kjekke for å ta vekk evt. brum og støy.. ?

Ang. modulasjon, delay, klang osv. så har jeg heller ingen ting imot multieffektbokser..

Slutttrinn: Det står en Carvin T-100 på musikkpraksis, som jeg egentlig bare kan putte 6L6 i og justere bias på. Slipper billig unna da.. men jeg har ikke sjangs til å prøve den =/

Kompressor: Kan hende ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe min TC G-system så har du (nesten) alt du trenger :D

Det antagelig det lureste du kan gjøre siden du likevel skal kjøpe mer utstyr enn du egentlig trenger. G-system er en fantastisk maskin.

Men på den annen side... Da får du ikke fylt opp skapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 9100 på Musikkweb og. Mesa har jo noen knall sluttrinn, men de er blitt så forbanna dyre. Engl og VHT er og absolutt verdt en titt av hva sluttrinn angår.

9100 eller 9200 funker fint som bare det. Har ikke prøvd Mesa sine sluttrinn, men harhørt de skal være en del bedre.

ICP Decimator kjøper du når du får støy. Jeg har ikke støy i riggen min (den er faktisk rimelig tyst på kanal 1 og 2, 3'eren har litt støy, men det er jo heftig med gain og da). Det er ikke noe du "trenger", du trenger det om du føler behovet, et behov som ikke er der om du kobler riktig ;)

Jeg har funnet ISP'en meget bruksnyttig, og jeg har vel koblet alt annet riktig også. Men jeg har ikke prøvd den i et rackoppsett, har den kun i loop på Diezeltoppen. Ikke at den nødvendigvis er der for å ta vekk støy når man spiller, men den tar vekk all støy når man riffer, og gjerne stopper litt og har litt stakkato riffing, og det er her den kommer til sin rett. Alt høres rett og slett jøvli mye tightere ut.

1210'en har fantastisk chorus, dette er en sånn boks man kjøper når man har penger og kommer over en, de er ganske sjeldne. Hvis du ikke finner denne har du alltids Carl Martin og TC SCF å falle tilbake på, som er knall chorus bokser. Eventuellt Fulltone Choralflange.

Eller du kan gå for en billigere variant, selv har jeg en M300 fra TC, ikke all verdens med muligheter, men det den leverer leverer den fullt på høyde med flere av de dyrere modellene til TC. Andre ting å sjekke ut her, som ikke koster skjorta er G-Sharp og G-Major. Er også en brukt G-Force på markedsidene nå, og den burde jo være et greit kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.