Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg røyk en streng på Schecter'n min


Pappa

Anbefalte innlegg

Heisann, etter å ha leka litt mye med floyden røyk jeg den dype E-strengen :-( Er det noen som har en god guide til hvordan jeg får ting i lage igjen? Jeg skulle også gjerne likt å stemme den ned i D, hvordan gjøres det? Skal jeg bare blokke broa i nøytralposisjon (med dørstopper f.eks.), stemme, låse og finstemme? For å stemme ned, må jeg justere på noe fjærgreier? Takk for all hjelp :-)

Edit: Jeg justerte forresten på en av de som stikker ut helt nederst på floyden, de som peker mot straplocken nederst. Da gikk stemminga vekk for å si det sånn. (Må ha umbraconøkkel for å justere). Uhm, jeg dro den til igjen, og stemte opp, er dette riktig? Kan hende strengen bare hoppa ut av sadelen, og ikke røyk.. :-/

Endret av Pappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med å forstå hva du har gjort. Men, les for all del den informasjonen som fulgte med gitaren. Les også på nett, og spør, før du foretar noen justeringer på ting du ikke vet hva er godt for. Kan fort koste noen lapper for å få det justert riktig om du står i beit.

En flytende tremolo, uansett merke og variant, må ha en balanse mellom fjærene bak og strengene for å fungere optimalt. Dersom du senker lav E streng til D, så fjerne du også litt av "draget" totalt sett hos strengene. For å kompensere må du da slakke fjærene bak.

Det finnes en god del guider som viser dette på en god måte. www.ibanezrules.com har en god guide, under tech. Sjekk den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel slike blokker til Ibanez Edge/Lo-Pro Edge tremoloene. Men ikke til andre, om det ikke skulle være av samme dimensjon. :)

Faktisk, kunne jeg ha trengt et sett med sånne blokker. Kunne jeg ha kjøpt ett sett med 6 blokker av deg for en billig penge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.