Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk og radiospilling


Æljen

Anbefalte innlegg

Hører litt på radio innimellom men orker ikke høre på lenge av gangen. Grunn til det er A og B lista musikk. Vi blir bombardert med samme låt om og om igjen. Og selv om låta er fin så mister den fort sin sjarme når den blir spilt varm av radioene.

Når en låt er A-lista har den vel spilling bortimot hver time, altså over 20 ganger i døgnet. Dette er for meg helt meningsløst. Det burde vært større variasjon så det åsså hadde vært plass for flere artister.

Det må være mange som føler det samme som meg her. På tide med ett lite opprør mot mediene snart mener nå jeg.

Tv er jo ikke det spor bedre da. Da Røyksopp slapp "Eple" blei den A-lista på Mtv med 80 spillinger i uka!!

Er det jeg som har blitt til en sur liten "besserwisser" eller har jeg noen flere med meg her?

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Synd at vi ikke har gode radiokanaler i Norge. Eneste som kan ligne på noe er P3. Har endel bra programmer, samt vettuge programledere som veit å ikke spille de aller verste låtene. De har i tillegg program som pyro for oss som liker det litt hardere.

Desverre ikke nok god musikk til å bli rangert som en GOD radiokanal.

Kunne igrunn tenkt meg å jobbe innen radio selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Så forresten Headbangers Ball på MTV for ikke så lenge sia.

Ikke overraskende var det mye dritt som tydeligvis MTV ser på som metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører selv ikke på radio, men vet at det med ihjelspilte låter er et større problem i USA der du har såkalte 'classic rock'-stasjoner der enkelte låter har blitt spilt nærmest kontinuerlig i mange år.

Mye dritt i radioen ja. Har veldig sansen for Henning Kvitnes - Gutter, men den sangen ble ikke spillt særlig mye. På lokalradioen i Egersund kjenner jeg heldigvis en av djene. Han spiller så og si på kun det folk ønsker å høre. Når han har sending blir det litt variasjon for å si det sånn. En del artige overganger blir det jo når man spiller Rune Rudberg først og KISS rett etterpå. Utrolig hyggelig fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten Headbangers Ball på MTV for ikke så lenge sia.

Ikke overraskende var det mye dritt som tydeligvis MTV ser på som metall.

Jeg synes den norske Headbangers Ball har mye fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet som jeg ser det er at det er noen få mennesker som bestemmer hva som blir A-lista og dermed bestemmer til stor grad hva som skal bli spillt og selge. Dette har bl.a Håkon Moslet litt motvillig innrømmet.

Vi her inne er jo over gjennomsnittet intressert i musikk og derfor har andre kanaler å finne musikken vår på, men den gemene hop blir servert vglista og godtar det.

Dette gjelder selfølgelig riksdekkende medier, ikke de lokale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.