Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sounden til Quo gitaristene?


Anbefalte innlegg

Som Quo fan vet jeg litt...

Begge gitaristene har ganske lik lyd og de bruker stortsett de samme sakene. De bruker blant annet to 4x12" 8 ohm Marshall kabinett sammen med en 100 watt JCM 800 og av og til en JCM 900. På en del sanger bruker de også Vox AC30. Av effekter og slikt har begge to Roland GP8 som er en slags multieffekt sak med chorus, delay og diverse vreng lyder. Denne multi greia er ikke i salg lenger tror jeg, men følg med på bruktmarkedet.

Begge bruker selvsagt Telecaster mens Rick bruker en gammel SG i blant...

Det er det jeg vet, håper det hjalp litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt/lest, så bruker de en blanding av Marshall og VOX AC30, samt den Roland-saken som Takstein nevner.

Gitarer er Telecaster for begge. Rick bruker også en Esquire for noen låter, samt en Gibson-sak som jeg er usikker på navnet på, på låta 4500 times.. Ellers har jeg også sett Rick spille Danelectro, og Francis dro fram en blå G&L-gitar i Oslo i februar 2005..

Ellers er vel den store "hemmeligheten" bak soundet, det at nettopp de to (Parfitt og Rossi) spiller sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på konsert med SQ i Trondheim i september. Da hadde de både JCM 800, 900, DSL og TSL på scenen. Fikk ikke med meg hvilke de var kobla til riktig nok. Var kun Telecastere det gikk i for øvrig.

Hva? Quo i Trondheim? Fortell.

De har så vidt jeg ikke spilt i Norge siden 2005, og sist de var i Trondheim, var i 2002.

Forøvrig, gikk det rykter (på forumet på bandets hjemmesider) om et privat arrangement i Norge for et par måneder siden. Var det der du var? I så fall er jeg nysjerrig på hvem som stod bak, osv.. Hadde dette vært en offisiell konsert, hadde jeg garantert visst om det (og gjort hva jeg kunne for å få gått dit).

Og ja, de har Marshaller på scenen.. Men de har også en rad med VOX AC30 bak Marshallveggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var i forbindelse med en fest Rema1000 region midt- og nord-norge hadde. ;)

Fy f**n, for en firmafest.. Har aldri ønsket så fælt at jeg jobbet i kassa på Rema (med all respekt til de som gjør det, selvfølgelig..)

Minner meg også om en nederlandsk fan som faktisk leide Quo til 40-årsdagen sin.. Flere videoer derfra har blitt lagt ut på statusquo.com (og muligens youtube også..).

Må egentlig ha vært utrolig kult og vært på et lignende arrangement, og plutselig hadde Quo stått på scenen. Jeg hadde hvertfall blitt glad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.