Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Single eller Dual rectifier?


Great White

Anbefalte innlegg

Jeg antar at Rect-O-Verb, som fremdeles er i produksjon, er ment som arvtageren til Trem-O-Verb. Låter vrengen på Rect-O-Verb som en 90-talls Tremo? I så fall er ROV kanskje å foretrekke, siden jeg ikke vil bruke tremolo uansett.

-GW-

Ifølge Mesa selv var det RoadKing som i sin tid tok over etter Trem-O-Verb. Rect-O-Verb er bygget rundt en Single Rectifier og låter etter det jeg har hørt ikke likt som en Trem-O-Verb. En god ressurs til info om Mesa/Boogie er dette forumet. 2 kanals rectifiere fra tidlig 90-tall er kjent for å være de som låter best, noe som også gjelder TOV. ROV har jeg ikke testet selv så den kan jeg ikke svare for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken musikkstil er det du vanligvis utfører da? Jeg spiller selv endel metal/thrash metal lignende, og hadde en Dual Rectifier to kanals en liten periode, men syntes ikke det låt så bra som jeg hadde håpet på.

Bytta den ut med en Diezel Herbert, og er kjempefornøyd, beste ampen jeghar prøvd til dags dato for meg. Sitter man å skrur litt på Diezelen kan man skru seg til veldig mye forskjellig. Men om du ikke likte den så er vel ikke det noe alternativ. Mesa synes jeg er dyrere enn Diezel i forhold til hva man får, man får mye mer ut av f.eks en Herbert enn en Dual Rectifier. Clean lyden på rectifierne er jo grusom og vel så det. Men jeg tipper det er ganske mange andre amper som kan være aktuelle for deg også om du er ute etter ting som Mesa Boogie. Trem-O-Verb har jeg ikke prøvd, så kan ikke uttale meg om den.

Engl Powerball er jo en amp, jeg hadde jo bestemt meg for å bytte ut Mesaen i den, helt til jeg prøvde Herberten. Også Krank leverer jo en del av samme greia. Men skal du ha en feit amp som er bra på mye, så kan Elmwood være en vei å gå f.eks... Har prøvd en 100w topp fra Elmwood, og den låt knall til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkstilen er så mangt og meget, men når man har vokst opp med Helloween, Metallica, Accept o.l så har man gjerne en viss referanse når det gjelder både musikk og vrengtype :)

Du har helt rett i at det finnes mange gode (og bedre) alternativer, men nå har jeg i alle fall greid sikte meg inn på en konkret forsterker jeg har lyst på. Uansett hvor mye research man gjør så slipper vel aldri GAS og den slemme kjøp-og-selg-djevelen taket? :huh:

-GW-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkstilen er så mangt og meget, men når man har vokst opp med Helloween, Metallica, Accept o.l så har man gjerne en viss referanse når det gjelder både musikk og vrengtype :)

Du har helt rett i at det finnes mange gode (og bedre) alternativer, men nå har jeg i alle fall greid sikte meg inn på en konkret forsterker jeg har lyst på. Uansett hvor mye research man gjør så slipper vel aldri GAS og den slemme kjøp-og-selg-djevelen taket? :huh:

-GW-

Slipper nok aldri GAS'en nei. Men jeg har for min del funnet et amp jeg er helt fornøyd med, samme med gitarer, så det jag har det selger jeg nok ikke, men kjøpe mer det skal jeg nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.