Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

funker det å sette inn en floyd rose i en stratocaster?


Crate

Anbefalte innlegg

Det funker, men du må nok frese ut plass. Men jeg TROR det kan gå uten å frese og, men du burde frese ut. Og om du ikke gjør det selv så kan det koste noen lapper å få gjort det. Og da tenker jeg på selve arbeidet og ikke på selve Floyden.

Men noe jeg har lurt på, hvordan blir det med å bytte ut nut'en? På en gitar med Floyd så ser det jo ut som om halsen er litt lengre oppe ved øverste bånd for å få plass til den store nut'en. Hvor skal man kutte for å få plass til den på en Strat?

Om man kutter vekk litt av 1 båndet på en strat hals blir jo intoneringa feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det funker? Ja, men det er jo litt arbeid med fresing og tilpassning. Om du gjør det selv så koster det jo ikke noe mer enn selve floyden og verktøy (om du ikke har), men vil anbefale å få en fagperson til å gjøre dette. Da kan det fort bli dyrere enn hva du tenkte.

Det finnes jo Stratocastere med floyd i orginalt, kan kanskje være en ide å selge den du har og heller kjøpe en slik en. (F.eks HM-stratter fra 80'tallet, Showmaster eller en custom om du finner)

Ellers så finnes det jo alltids andre gitarmerker med floyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo Stratocastere med floyd i orginalt, kan kanskje være en ide å selge den du har og heller kjøpe en slik en. (F.eks HM-stratter fra 80'tallet, Showmaster eller en custom om du finner)

Ellers så finnes det jo alltids andre gitarmerker med floyd....

er enig i at det er bedre å finne en annen gitar med floyd. du skal ha en jævlig spes gitar for det er no poeng å begynne å frese i den for å få på floyd. du bruker en masse penger samtidig som du raserer verdien på gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.