Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hartke Kickback 12 vs 15


Dellers

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg bassforsterker, og har sett på Hartke Kickback 12 og 15. Saken er at jeg i praksis ikke veit forskjellen på de to, og hvilken jeg evt. burde kjøpe (uavhengig av pris). Så hvilken burde jeg gå for, 12" eller 15" Kickbacken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det vel ingen forskjell annet enn at 12'ern har 12" element, mens 15 har 15", så det er vel mest en smakssak.

Jeg lurte veldig på 12'ern selv, før jeg endte opp med en Roland Cube 100.

Men såvidt jeg har skjønt får du en litt dypere lyd med større element, mens mindre element gir en skarpere litt mer distinkt lyd. (folkens; jeg har sikkert feil, så rett på meg i såfall :P)

Det sitter 12" i ampen min, og jeg er strålende fornøyd med den hvertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Såvidt jeg vet er et 2-veis-element et element som spiller både diskant og bass, mens 3-veis spiller mellomtone i tillegg.

Var hvertfall slik jeg forsto det =)

Du har ikke to veis elementer, men to veis høyttalere ;)

Svært ofte er prinsippet som nevnt, men det avhenger helt av hvordan designeren voicer delefilteret som splitter signalet i ulike bånd til elementene.

En toveis konstruksjon kan forresten godt spille mellomtone dersom elementer og filter tillater det (tenk hifi et par sekunder) :)

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.