Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitarting.no


eXX0n

Anbefalte innlegg

Husker jeg var i USA å så Cola light reklame på TV.

Hele reklamen gikk ut på å dritte ut pepsi max.

Så rett etterpå så jeg en Pepsi max reklame, der gikk alt ut på

å dritte ut Cola.

Bra vi ikke har sånn i norge egentlig, ukultur.

edit: ignorer, den diskusjonen var vist ferdig

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det er jeg jo fullt klar over, men et firma har egentlig ikke lov til å sette et annet firma i direkte dårlig lys for at folk skal kjøpe varene dems.

Altså, Rimi kan ikke si "Kjøp varene hos oss fordi vi har bedre priser enn Rema 1000".

Det er det EivindS har gjort. Og det synes jeg er litt frekkt. Spesielt når Gitarting ble starta for ca. 1 uke siden ;)

Rimi kan si at de er billigere enn Rema, gitt at de faktisk er det. Hvis de sier det uten å være billigere enn Rema så blir de tatt for misvisende markedsføring. Dette skjedde for et par år siden og er grunnen til at den Billi-fuglen forsvant fra materiellet dems.

Burger King hadde for en stund siden en reklamekampanje der de sa at brugerne var større enn på McD. Dette må de slutte med da McD lanserte Big Tasty som tok igjen BKs forsprang på størrelse. Frem til Big Tasty var dette lovlig markedsføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være snill når det gjelder forretningsliv/næringsliv er nok et begrep som ikke eksisterer. Har du hørt om "the survival of the fittest" før? Det er nemlig slik at den som bruker flest dirty tricks antakeligvis vinner, hvis man ikke er alene om å selge en ting da.

Har du lest mye evolusjonslære? "Survival of the fittest" innebærer ikke at den som har flest skitne tricks vinner. Kan anbefale "The selfish gene" av Richard Dawkins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være snill når det gjelder forretningsliv/næringsliv er nok et begrep som ikke eksisterer. Har du hørt om "the survival of the fittest" før? Det er nemlig slik at den som bruker flest dirty tricks antakeligvis vinner, hvis man ikke er alene om å selge en ting da. Men så stappet som markedet er for gitar utstyr i dag kan du jo tenke deg selv at man må overliste "motstanderen" på alle mulige måter, helst innenfor loven.

PS. Dette var ikke kritikk mot stikker.no, tenke jeg bare skulle forklare at verden vi lever i slettes ikke er rettferdig, og at penger/profitt teller en goood del mer enn ærlighet og snillisme.

=)

Greit nok å bruke skittne triks, men det å snakke ned om en konkurent blir bare for primitivt markedsføring. Utrolig dårlig gjort av stikker.no å prøve å dra kundene vekk fra Gitarting.no på den måten. Og ikke minst spesielt på gitarting.nos hjemmebane!. Slik markedsføring driver meg vertfall langveis vekk.

Trenger ikke være store kommentaren. Men det akkurat som om to naborestauranter konkurrerer på denne måten. "Vi har mye bedre og billigere kjøttboller enn naboen. Kom her. Der må du også vente lenger før du får maten".

edit: oioioioi. Jeg leste ikke tråden skikkelig. Forreten EivindS: Jo dere driver nøyaktig med det samme, og dere fungere på det samme markedet. Postordre via internett. Sorry at jeg er så kvass, men jeg synes rett og slett bare at det er dårlig gjort.

Endret av se.schei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har ingenting av det jeg har sagt vært et forsøk på primitiv reklame. Jeg har kun forsvart uttalelser ifra dere. Og jeg har heller aldri prøvd og overtale dere til og handle hos stikker i forhold til andre plasser. Jeg har kun forklart FORSKJELLEN på og handle hos stikker og diverse andre plasser. Dere velger selv hvor dere vil handle, jeg har kun påpekt at vi driver en webshop hvor vi har varene på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.