Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy i rørforsterker


Telemann

Anbefalte innlegg

Har ein 15w røramp av typen Fender Pro Junior som støyar for mykje. Veit jo at alle rørampar støyar, men den her må det være noko gale med. Trur eg. Difor høyrer eg her. Når eg skrur på ampen, støyar det mykje. Ujamn støy, litt smelling og mykje susing. Etter ei stund, eg antar at røra har blitt varme, jamnar støyen seg ut til berre susing. Ganske mykje susing. Susing med nye rør, susing med gamle rør. Blir skikkelig demotivert og sånn. Er det dyrt å få ampen sjekka i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med flere gitarer, PRSen min, exploreren min og diverse andre. Har prøvd både jorda og ujorda uttak, støyar litt meir når har er i ujorda.

Bytta alle fire rør i sommer, to i pre-amp, to i power-amp. Prøvde nettopp å bytte om på plassringa av røra, fant en kombinasjon som støya meir enn dei andre, og no har eg den som støyar minst, men den støyar fortsatt for mykje.

Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kunne hatt en sticky for (mistanke om) rørproblemer -- så kan alle som har sine problemer med forsterkeren henvende seg der, så slipper vi masse forskjellige tråder om det etterhvert.. Mer oversikt, tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.