Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe ny gitar.


Vampyro

Anbefalte innlegg

Hei

Kan gi deg en god deal på en jackson til 4000,- prisen står på 4800 men den går for 4000

Jackson DK2

Eller en gitar til 12000 som går for 4300

ESP Jardel Paisante LTD Signature JP-600

Du kan jo høre me di andre hær om det er en god deal.

Mye bedre alternativ en ec-50 til 3600,- det er jo en grusom pris for den gitaren

Endret av alarn68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spiller du metal holder du deg unna Fender! ;)

Kjøp deg en Jackson eller en ESP LTD .

Vis han liker fender så kan han vel kjøpe det.

Bare å bytte ut pickupene, eller kjøpe en med Humbucker,

så har han en fullverdig metal gitar.

Hvis du setter på vinger på en bil, er det da et fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du metal holder du deg unna Fender! ;)

Kjøp deg en Jackson eller en ESP LTD .

Vis han liker fender så kan han vel kjøpe det.

Bare å bytte ut pickupene, eller kjøpe en med Humbucker,

så har han en fullverdig metal gitar.

Hvis du setter på vinger på en bil, er det da et fly?

DAGENS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du metal holder du deg unna Fender! ;)

Kjøp deg en Jackson eller en ESP LTD .

Vis han liker fender så kan han vel kjøpe det.

Bare å bytte ut pickupene, eller kjøpe en med Humbucker,

så har han en fullverdig metal gitar.

Hvis du setter på vinger på en bil, er det da et fly?

Si det til gutta i Iron Maiden du. Gi meg noen gode grunner til hvorfor Fender ikke kan brukes til metal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er seff fordi strat'er bare har 22 bånd, og da kan du ikke spille de superfantastisk superkjappe überlyse shreddesoloene som du MÅ ha i metall..

elns..

personlig synes jeg at stratocaster er en fantastisk stygg gitar, men jeg kunne lett spilt på en telecaster i et metallband, og stratocaster funker fett til metall, uansett om du har SSS eller hum's, dette kommer bare an på smak og behag =)

Det at man ikke kan spille metall på Fendere er like mye vrøvl som at man ikke for alt i verden kan spille metall uten dobbel basstrommepedal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du metal holder du deg unna Fender! ;)

Kjøp deg en Jackson eller en ESP LTD .

Vis han liker fender så kan han vel kjøpe det.

Bare å bytte ut pickupene, eller kjøpe en med Humbucker,

så har han en fullverdig metal gitar.

Hvis du setter på vinger på en bil, er det da et fly?

Si det til gutta i Iron Maiden du. Gi meg noen gode grunner til hvorfor Fender ikke kan brukes til metal!

Aldri sagt at det ikke kan brukes til metal. Men en strat er vel strengt tatt ikke en "metalgitar" i den forstand. Om den kan brukes til det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du metal holder du deg unna Fender! ;)

Kjøp deg en Jackson eller en ESP LTD .

Vis han liker fender så kan han vel kjøpe det.

Bare å bytte ut pickupene, eller kjøpe en med Humbucker,

så har han en fullverdig metal gitar.

Hvis du setter på vinger på en bil, er det da et fly?

Si det til gutta i Iron Maiden du. Gi meg noen gode grunner til hvorfor Fender ikke kan brukes til metal!

Aldri sagt at det ikke kan brukes til metal. Men en strat er vel strengt tatt ikke en "metalgitar" i den forstand. Om den kan brukes til det er noe annet.

Vær så snill og hold dere til tråden. Start gjerne en ny tråd om fender er en metall gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockkit!!!!!!!!!!! Det er det beste som finnes for nybegynnere, og der kan man lære alt det essensielle slik som reverb, vreng, delay, fx osv... Personlig mener jeg at humbucker og single coil er det samme. Det er kvaliteten på pickupene som teller for min del, og lyden av halsen såklart. Hvis ikke så er Squier gitarene konge, de er billige og leverer varen.

Jeg annbefaler deg å hoppe over pristrinnet 5000 - 10 000 når du først skal kjøpe en BRA gitar hopp over smålgutta. Når du kommer så langt at du vil ha en ny gitar, så annbefaler jeg Charvel's gitarer(ikke EVH sig, den er dyr), Fenders American deluxe, og PRS. ESP og Ibanez har jeg dårlige erfaringer med, men for all del hvis du finner noe fett av den sorten så løp og kjøp. Den aller viktigste er at du PRØVER og kjenner hvordan det føles når du spiller, sier magefølelsen nei så bør du også si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockkit!!!!!!!!!!! Det er det beste som finnes for nybegynnere, og der kan man lære alt det essensielle slik som reverb, vreng, delay, fx osv... Personlig mener jeg at humbucker og single coil er det samme. Det er kvaliteten på pickupene som teller for min del, og lyden av halsen såklart. Hvis ikke så er Squier gitarene konge, de er billige og leverer varen.

Jeg annbefaler deg å hoppe over pristrinnet 5000 - 10 000 når du først skal kjøpe en BRA gitar hopp over smålgutta.

Først... link!?!?!

Og jeg har tenkt å hoppe over det pristrinnet. Hvis jeg ikke hadde tenkt det hadde jeg nå kjøpt en fender til 7500,-. Men jeg kjøper nå en gitar som passer for mitt bruk til rundt 4k og senere forhåpentligvis så trenger jeg en til 30k. (Drømmen er å bli riiiik)(Ikke rik på å spille, men rik nok til å kunne kjøpe gitarer til 30k uten å tenke på prisen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha humbucker eller single coil er smak og behag. Men som sagt tidligere, tenk på pickupene som individuelle istedenfor, for hver pick up låter forskjellig. Jeg var tidligere motstander av reine humbuckergitarer helt til jeg fant ut at det fantes humbuckere som låt ennå bedre enn pickupsa som jeg hadde på fat-straten min. Så hovedregelen her er PRØV, SPILL, FØL alt av utstyr du måtte komme over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.