Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kramer Vanguard


IntoTheVoid(HCGJ)

Anbefalte innlegg

Hoi!

Har prøvd å selge Vanguarden min i evigheter nå, men har hatt svært få seriøst interesserte. Selv mener jeg den er verdt 4000 norske kroner, men kan vel la den gå for 3750,- kanskje... er det stiv pris som gjør at det er få som spør? Har ikke sett EN annen av disse gitarene til salgs.. Virkelig god gitar, gromlyd og fin hals.. Den har gull Original Floyd, Schaller-mikker, og er vel stort sett factory-stock fra 85' eller 86'.

Eller er det at gitaren har så spesiell form?

Trodde seriøst ikke at det skulle bli så vanskelig å få solgt denne gitaren, bør jeg senke prisen litt?

Hva mener dere en sånn gitar er verdt? ;)

står litt om serien nederst her:

http://www.vintagekramer.com/vanguard.htm

bilde av den faktiske gitaren, kjøpte den av han som la ut bildet på denne sida:

http://www.vintagekramer.com/mine/blackvan.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så stor kjennskap til Kramer så jeg vet ikke hva den er verdt, men 4000,- skulle ikke være ille det.

Problemet er at markedet i Norge er veldig lite, man må finne akkurat den kjøperen som er interessert og har penger der og da.

Nettopp penger er det andre problemet, slik som med Boffen over som er Kramer-gutt. Er man tenåring og i skolesituasjon har man ganske begrenset med midler, slik har det alltid vært.

Formen har sikkert sitt å si, den appelerer jo først og fremst til metal-fans, noe som igjen reduserer markedet for en gammel Kramer. En strat-formet Kramer ville hatt et større marked ikke sant.

Har du lagt den ut for salg flere steder enn her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du komme med litt mer info om gitaren? Hvordan er halsen? Tynn eller tykk? Er båndene slitt? Har ingen kjennskap til Kramer, men er dette en av topp-modellene, eller er det en billigere type?

Halsen er iallefall ikke tynn,

Den kjennes comfy ut for meg som har litt lange fingre og store hender, men det er ikke en baseballbat heller. ;)

Vanguarden var i American-serien til Kramer, der nyprisen vel lå rundt 1000$, og litt over på noen av modellene. Tror det 949$ for Vanguarden, og American-serien var jo det beste av Kramers etter den ble lansert.. Focus (og Striker) var billigere serier, men Focus går likevel for å være veldig gode gitarer blant Kramer-fansa på kramerforum.com :)

American trengte ikke å bety at alle delene var amerikanske, men at de var satt sammen i USA. Delene var ofte fra samme fabrikken som ESP brukte, viss ikke jeg tar helt feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg den ut på ebay!

Jeg har solgt sære gitarer dyrt til utlandet, som jeg aldri hadde fått noe særlig igjen

for i Norge.

Markedet her er for tynt for såpass "smale" ting som Krameren din!

Kramer-samleren jeg kjøpte den av har faktisk tilbydd seg å kjøpe den tilbake før, hehe.. ;)

Men det blir jo en del styr å sende den til USA, eller hur? Vil helst vente litt til å se om jeg får solgt den innenlands, eventuelt i Sverige.. tror interessen for Kramer er sterkere der borte, Kramers dukker opp ganske ofte på vendolin.se B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.