Web Analytics
Jump to content

Forsterker med vreng.

PoW
 Share

Recommended Posts

Du finner jo brukte JCM800 heads til den prisen, men jeg bare sier det først som sist (eller de hundre gangene jeg kommer til å gjenta det).

Kan folk være så nille å spesifisere hvorvidt de ønsker kombo, head, preamp eller poweramp når du stiller slikt spørsmål?, på forhånd takk!

• 1 month later...
For guds skyld ikke kjøp Peavey...  

Det er noe drit.

Peavey er billig, finnes masse brukt, samt at de tåler litt juling. Andre merker passer sikkert mye bedre til mange lydmessig, men det er utrolig kjekt med en amp som fungerer hver gang, og som man slipper å ha store utlegg på.

Jeg synes Peavey er helt topp! :mrgreen:

• 2 weeks later...
For guds skyld ikke kjøp Peavey...  

Det er noe drit.

Peavey er billig, finnes masse brukt, samt at de tåler litt juling. Andre merker passer sikkert mye bedre til mange lydmessig, men det er utrolig kjekt med en amp som fungerer hver gang, og som man slipper å ha store utlegg på.

Jeg synes Peavey er helt topp! :mrgreen:

Er enig med deg her.. Gamle Peavey er jo arbeidshester men de låter jo ikke særlig fint da....Men de er utrolig hold bare.. Å de virker når de skal....

• 2 weeks later...

Jeg har i det siste blitt positivt overrasket over peavey forsterkere.

Peavey var det første merket jeg avskrev som søppel. Syntes det var umulig å få brukbar lyd ut av dem.

Nå i det siste har jeg prøvd etpar forskjellige peavey forsterkere _kombinert med bra gitarer_, og synes rett og slett de jeg har prøvd låter dritfett!

For ikke å snakke om peavey 5150! Denne forsterkeren har den feteste vreng som kan kjøpes for penger! Det er snakk om en 120W topp, fåes for rundt 5-6000 brukt.

Og de er nok regnet for å være noe av det mest holdbare på markedet. Skulle du være så uheldig å få ødelagt den er også peavey meget generøse med å dele ut kobling-skjemaer ("schematics") til forsterkerene sine, slik at det blir lett for en reperatør å få orden på problemet.