Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vet det er en del som har vært bort på listerud basser...


Gjest Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

Gjest HeavyBassDude

Er det over hodet noe å klage på? jeg tenkte at jeg skulle la han lage min neste bass...

har forresten en G&L L2000 tilsalgs for 9000 kr vist noen skulle være intressert.. :P fikk plutslig sykt lyst på noe kustom greier, og har blitt altfor glad i Warwicken min til å kvitte meg med den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elros er nok den som kan hjelpe deg her... han har vel fått noe av det customste Listerud har laget noen gang. :)

Jeg har aldri prøvd en, så jeg skal ikke uttale meg for mye... men jeg har ikke hørt noe negativt om Listerud noen gang, heller tvertimot. Og i tillegg til at han lager custom-instrumenter, så har han faktisk overkommelige priser. Det står det absolutt respekt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

elros er nok den som kan hjelpe deg her... han har vel fått noe av det customste Listerud har laget noen gang. :)

Jeg har aldri prøvd en, så jeg skal ikke uttale meg for mye... men jeg har ikke hørt noe negativt om Listerud noen gang, heller tvertimot. Og i tillegg til at han lager custom-instrumenter, så har han faktisk overkommelige priser. Det står det absolutt respekt av!

det var prisene hannes jeg reagerte på, i steden for å kjøpe en stingray f.eks. lager han en 100% custom bass til omtrent samme prisen...

Ska ha meg en med kroppen til entwistle's Spyder bass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elros er nok den som kan hjelpe deg her... han har vel fått noe av det customste Listerud har laget noen gang. :)

Jeg har aldri prøvd en, så jeg skal ikke uttale meg for mye... men jeg har ikke hørt noe negativt om Listerud noen gang, heller tvertimot. Og i tillegg til at han lager custom-instrumenter, så har han faktisk overkommelige priser. Det står det absolutt respekt av!

det var prisene hannes jeg reagerte på, i steden for å kjøpe en stingray f.eks. lager han en 100% custom bass til omtrent samme prisen...

Ska ha meg en med kroppen til entwistle's Spyder bass :D

Vel, med en Stingray vet du hva du får - og det er forbanna bra;)

Listerud er sikkert bra det og...lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, med en Stingray vet du hva du får - og det er forbanna bra;)

Listerud er sikkert bra det og...lykke til!

Sant nok...

men det er noe eget med å få noe spesiallaget, da... Det kan ikke sammenlignes med noe annet! Ventetiden... det å være innom en gang i blant og se hvordan bassen utvikler seg... det er helt spesielt!

men selvsagt litt spennende, også. Blir det så bra som man hadde tenkt? Lykkes han (eller hun...???) like godt denne gangen som på den som man spilte på når man bestemte seg?

Det må prøves, i hvert fall en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesial-laget bass er gøy. Det å tenke ut hva man vil ha, og så følge med på utviklingen, og til slutt ha et helt unikt instrument som i tillegg er fantastisk; det er en opplevelse som varer. For å si det lit klisjé aktig. :blink:

Listerud lager jo bare spesial-lagde instrumenter. Jeg spurte han om han ville lage meg en 7-strenger. Det ville han gjerne. Hele historien med masse bilder finner du her.

Mine tanker om spesial bygde instrumenter, er at det er veien å gå når man ikke finner hva man vil ha i butikken. :ninja: Det fins sikkert flere gode argumenter for å få et spesial bygd instrument (kvalitet f.eks.), men det er mitt hoved argument.

Noe å klage på?

Jeg kan vel si at jeg har funnet noen skjønnhets feil på bassen min - ikke store greiene, men allikevel... en ripe her, et område der som ikke er så glatt som resten, litt unøyaktighet om man ser veldig nært på innlegget i halsen.... Ingenting som betyr noe i praksis, men som ikke er helt perfekt. Jeg synest faktisk det er litt kult - det føles mer "ekte Norsk" da; funksjonalitet først, estetikk etterpå.

Men bassen min er et fabelsktig instrument - god å spille på og veldig fin lyd. (døm selv: det er lyd klipp på internett siden min.)

Du vil ikke kjøpe min da? Jeg studerer nå og kunne trenge pengene.... og desverre er det Listerud bassen som ser minst bruk for tiden :rolleyes: ....

Jeg kan vel nevne at prisene har, etter hva jeg har forstått, gått opp siden min ble laget. Jeg gav 15.000 for min, nå vil en liknende koste 20.000 visstnok. Økende etterspørsel? Jeg vet ikke årsaken. Det er bare det jeg fikk taksert min til, når jeg nylig tegnet ny forsikring.

Men vi må ha litt sikle-bilder når vi er inne på Listerud temaet.

0630fretless01.jpg

1e2021ab.jpg

8b33ce46.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Beklager, jeg vet hva jeg vil ha, og det komer aldri mer til å ha mer en 4 strenger :-)

men jeg går for den jeg, jeg har absolutt alle detaljer(inkludert hals størrelse) klar for denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel nevne at prisene har, etter hva jeg har forstått, gått opp siden min ble laget. Jeg gav 15.000 for min, nå vil en liknende koste 20.000 visstnok. Økende etterspørsel? Jeg vet ikke årsaken. Det er bare det jeg fikk taksert min til, når jeg nylig tegnet ny forsikring.

Forsikringstakst er vel alltid litt høyere enn markedspris, eller? Vet hvertfall at han på Hornaas var ganske sympatisk med kontrabassen min:)

Men, så klart, er godt mulig at Listerud har blitt mer attraktivt i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringstakst er vel alltid litt høyere enn markedspris, eller? Vet hvertfall at han på Hornaas var ganske sympatisk med kontrabassen min:)

Sitat Listerud:

Jeg setter verdien til 20`jeg, det er der jeg ligger nå.

Jeg forstår det slik at prisene har steget.

Men det er selvfølgelig fullt mulig at jeg har misforstått. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.