Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Jeg har begynt å like Nirvana.


Syd Barrett

Anbefalte innlegg

Vel, greia er som tittelen sier; jeg har begynt å like Nirvana. Jeg husker at jeg hørte litt på de for noen år siden, da gikk det mest i Lake of Fire, Come As You Are og den radiovoldtatte; Smells like a teen spirit. Jeg begynte å høre mer 60-80 talls rock (altså, fikk god musikksmak) og glemte Nirvana. Nå som jeg hadde tilgang på Pink Floyd, Guns N' Roses, Led Zeppelin Aerosmith osv. husket jeg Nirvana som noe dårlig. Tok ikke lang tid før jeg

begynte å kalle Nirvana musikk for suicidale fjortizer.

Så skjedde det. Jeg bestemte meg for å gi Nirvana en ny sjanse. Jeg fant ut at Lake Of Fire og Come as You Are ikke var så dårlige, men bare Lake of Fire fikk lov til å komme på mp3-spilleren min (jeg har bare 1gb – ergo er det en stor kamp om plassen) Dagen etter falt jeg for fristelsen og la til Come As You Are. Dette forsatte og jeg begynte å like flere og flere Nirvana sanger. Nå har jeg Smells like a Teen Sprit, Lake of Fire, Come As You Are, Rape Me, Lithium og Heart shaped box på mp3-spilleren min. Og det er sikkert ikke lenge til Something in The way også er der.

Spørsmålet mitt er, burde jeg være flau eller stolt? Burde jeg tilkalle lege fort? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nirvana er fett! Fikk endelig kjøpt meg Nevermind-plata her for en uke siden, og den er så sykt bra at det er nesten ikke gøy engang.

Nirvana er absolutt ikke noe du trenger skamme deg over å like, selv om utallige emo-fjortisser også synes det er kult ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bred musikksmak er ikke en uting.

Helt enig. Har en venn som så og si boikotter alt som ikke var lagd før 90-tallet. Jeg derimot kan høre på NIN, Pink Floyd, Led Zeppelin, Gn'R, Nirvana, Gong og Bowie. Vil si at alle de bandene lager forskjellig type musikk.

Takk for alle anbefalinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Ingenting å være flau over. Nirvana er et rimelig bra band, men gode melodier og av og til bra tekster.

Er fan av Nirvana men det har aldri vært pga tekstene. Syns ikke tekstene var det geniale med Nirvana,

joda Kurt kunne skrive gode tekster, men først og fremst lagde han rå og fengende grunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å være flau over. Nirvana er et rimelig bra band, men gode melodier og av og til bra tekster.

Er fan av Nirvana men det har aldri vært pga tekstene. Syns ikke tekstene var det geniale med Nirvana,

joda Kurt kunne skrive gode tekster, men først og fremst lagde han rå og fengende grunge.

Nei, ikke helt enig der, syns Kurt lagde geniale tekster, men den råeste grungen syns jeg det var Pearl Jam som kom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For faen, Nirvana er jo kult! Hør på det du liker!

Så klart hører jeg på hva jeg liker, men det betyr ikke at du trenger å være stolt over det. C'mon, hadde du vært stolt hvis Crazy Frog var din mest hørte sang på Last.fm? :huh:

Dog, skjønner jeg hva du mener, men jeg har kritisert Nirvana i lang tid, og nå digger jeg de. Derfor er situasjonen litt anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For faen, Nirvana er jo kult! Hør på det du liker!

Så klart hører jeg på hva jeg liker, men det betyr ikke at du trenger å være stolt over det. C'mon, hadde du vært stolt hvis Crazy Frog var din mest hørte sang på Last.fm? :huh:

Dog, skjønner jeg hva du mener, men jeg har kritisert Nirvana i lang tid, og nå digger jeg de. Derfor er situasjonen litt anderledes.

Det handler ikke om stolthet da. Det handler om personelige meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke den jævla techno-frosken med mikroskopisk pikk kan sammenlignes med et berømt rockeband som mange tydeligvis digger. ;)

(personlig syns jeg ikke det er så jævli bra men who cares.)

Vil bare si at det er helt normalt å mislike et band/en artist først og så forandre mening.

Eller omvendt for den saks skyld. Man forandrer jo mening, det er jo helt normalt og greit. :)

Da jeg først hørte på The Mars Volta var jeg bitte litt skeptisk men så begynte jeg å digge dem så heftig!

So nothing to be ashamed of. ;)

"Doktor! Jeg har begynt å like Nirvana! Har du noe motvirkende?" :lol:

Endret av Myú
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.