Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Minor Pentatonic scale


Buddz

Anbefalte innlegg

her er et bilde jeg har mekka sammen, ut fra noen gamle ark jeg fant liggende... håper det hjelper!

Har skrivi det på engelsk da, men tror nok at de fleste her på forumet skjønner det :P

Er du lei av å bare bruker den ene posisjonen som du har lært deg? hvorfor ikke lære/pugge alle, slik at da ser det bedre ut når du spiller og evt. høres bedre ut...

post-2671-1161716721_thumb.jpg

Endret av Buddz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen blir det samme greia med mollskala? Mulig jeg er litt surrete i hodet nå, men rekkefølgen blir vel annerledes på formene?

hvis jeg forstår deg rett vil du ha en pentatonisk moll skala...??? det er hvertfall det dette er!

Edit: Moll - Minor

Dur - Major

Endret av Buddz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen blir det samme greia med mollskala? Mulig jeg er litt surrete i hodet nå, men rekkefølgen blir vel annerledes på formene?

hvis jeg forstår deg rett vil du ha en pentatonisk moll skala...??? det er hvertfall det dette er!

Edit: Moll - Minor

Dur - Major

Tenkte natural minor her. Altså hvordan blir de 5 ulike formene i natural minor. Major, Major Pentatonic og minor pentatonic fikk jeg til å stemme med de 5 patterne jeg har, men ikke natural minor av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Notlesning for gitarr - Bjørge Lundquist elns er ei fin bok.. Men beste er å få seg en lærer som kan lære deg litt. Det er sant at du ikke får mye bruk for det når du er soverommsgitarist som bare lærer seg guitarpro-tabs osv. men hvis du tenker litt uttafor det er det veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en spiller oppover gripebrettet disse ulike formene. Er det noen fast mønster på hvilken skalatone en begynner på? F.eks en begynner på grunntone i første form, neste form begynner en på?

i dette bilde som jeg har laget er det sånn at de høyeste tonene på hver streng i en av posisjonene blir de første på neste posisjon... rett meg hvis jeg tar feil :S :P...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.