Web Analytics
Jump to content

Minor Pentatonic scale

Buddz
 Share

Recommended Posts

her er et bilde jeg har mekka sammen, ut fra noen gamle ark jeg fant liggende... håper det hjelper!

Har skrivi det på engelsk da, men tror nok at de fleste her på forumet skjønner det :P

Er du lei av å bare bruker den ene posisjonen som du har lært deg? hvorfor ikke lære/pugge alle, slik at da ser det bedre ut når du spiller og evt. høres bedre ut...

post-2671-1161716721_thumb.jpg

Edited by Buddz

Åssen blir det samme greia med mollskala? Mulig jeg er litt surrete i hodet nå, men rekkefølgen blir vel annerledes på formene?

hvis jeg forstår deg rett vil du ha en pentatonisk moll skala...??? det er hvertfall det dette er!

Edit: Moll - Minor

Dur - Major

Edited by Buddz

Åssen blir det samme greia med mollskala? Mulig jeg er litt surrete i hodet nå, men rekkefølgen blir vel annerledes på formene?

hvis jeg forstår deg rett vil du ha en pentatonisk moll skala...??? det er hvertfall det dette er!

Edit: Moll - Minor

Dur - Major

Tenkte natural minor her. Altså hvordan blir de 5 ulike formene i natural minor. Major, Major Pentatonic og minor pentatonic fikk jeg til å stemme med de 5 patterne jeg har, men ikke natural minor av en eller annen grunn...

Lær deg noter. Rein A-moll er A-H-C-D-E-F-G-A ergo de samme tonene som e en C-dur... Hvis du ser noen sammenhenger nå er du på vei...

Jeg har tenkt meg å lære meg litt noter. Har du noen tips til hvordan jeg kan gjøre det?

Hm... Notlesning for gitarr - Bjørge Lundquist elns er ei fin bok.. Men beste er å få seg en lærer som kan lære deg litt. Det er sant at du ikke får mye bruk for det når du er soverommsgitarist som bare lærer seg guitarpro-tabs osv. men hvis du tenker litt uttafor det er det veldig fint.

Når en spiller oppover gripebrettet disse ulike formene. Er det noen fast mønster på hvilken skalatone en begynner på? F.eks en begynner på grunntone i første form, neste form begynner en på?

i dette bilde som jeg har laget er det sånn at de høyeste tonene på hver streng i en av posisjonene blir de første på neste posisjon... rett meg hvis jeg tar feil :S :P...?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Godt tips, men dette er et kit som sannsynligvis ikke er verdt mer enn varmeverdien om en fyrer den i peisen når alle godbitene er tatt av. De originale stemmeskruene var så dårlige at de ikke var brukbare, og en gikk regelrett i stykker. Verdien i denne vil nok først og fremst være gleden den kan gi meg Regner med det er flere enn meg som som har et lite lager med avplukkede deler. De er kjekke å finne til andre prosjekter. Merkelig nok blir man aldri ferdig....  
    • Lang tid uten lyst - og når den er på vei tilbake ser jeg at alt er på vei til å bli borte ... Trist, men leit og ingenting å gjøre med det. Og i mellomtiden har alle bildene i byggetrådene mine mistet seg selv - usikker på hvorfor det har blitt slik, men nå som forumet også er i ferd med å miste seg selv, er det kanskje ikke verdt å reparere? Jeg skal lete opp det nye forumet og se om jeg finner ett sted å poste oppdateringer i der 🙂 Takk for alt og alle her inne!
    • Jo,jo.Som du sier,det er moro å prøve seg fram. Tips:Ta vare på originale pickuper og annet stash fra gitaren,slik at du kan sette den i original stand når du eventuelt selger den.Folk vil helst ha gitarer i original stand,og er ikke villig til å betale det ekstra som du har kostet på den.
    • Tenker litt av poenget er stor forskjell egentlig. Bør bli interessante muligheter for å diale inn diverse toner i midtstilling, spesielt om jeg legger på en coilsplit av humbuckeren og. Risikoen er vel heller ikke superstor siden det går an å kjøpe til en som matcher bedre og ta den som blir til overs i en annen gitar. Eller selge. Får vel alltids igjen noen kroner for sånt. Har jækla lyst til å prøve altså. Titte på videoen nå EDIT: Må vel innrømme at jeg EGENTLIG tenkte å prøve med noe fra Guitar Fetish, men stadig utsolgt det jeg skal ha og da eser budsjettet fort ut....
    • Har prøvd dette selv,Lollar Novel 90 i neck og Seymour Duncan JB i bridge.Det ble for stor forskjell mellom pickupene.Spørs også hva du hovedsakelig spiller (clean/dirty/full distortion).Egentlig trenger du to gitarer,hehe:  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.