Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifte pickuper på Ibanez


Opera Buffa

Anbefalte innlegg

Har en RG370dx med INF3 og 4 humbuckere og en INFS3 singlecoil, lurte på om jeg ville få noe stor forskjell om jeg setter på en eller to EMG 81 humbuckere? Spiller mye metallica og musikk i den stilen, og elsker Metallica-lyden! Er det verdt pengene? Og passer EMG pickupene i det heletatt på Ibanezen min? :mellow:

Mvh. Buffa

Endret av Opera Buffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme gitaren selv, bare i lefthand utgaven. Byttet til emg 81 og 85 for en stund siden, og det er veldig stor forskjell, ja.

ok, hvordan er dem til litt kjappe soloer (Paul Gilbert style)? Lurer på om jeg kjøper en 81 og setter den i bridgen. Hva måtte du gjøre for og få dem til og passe? Eler passa de rett inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde emg 81 i bridge på min ibanez rg2570. nå har jeg en 85 der istedet. den har litt mer mellomtone og litt tykkere lyd enn 81. Jeg måtte frese litt plass under pickupene for å få plass. aktive emg pickuper er en del dypere enn andre pickuper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har min EMG 81 ankommet i posten, var og hørte på lokale gitarsjappa hva de skulle ha sånn ca. for og montere den, ble rundt 800kr, synes dette er litt vel mye... Eneste som hindrer meg fra og montere selv er vel floyd rose systemet :P Skal jo være så sinnsykt vanskelig og stemme opp igjen... Men får vel prøve.. Noen som har tips til hvordan jeg går fram for og sette inn EMG'n tar jeg gladelig imot det meste!

Men er et lite problem til da, etter som EMG'n er aktiv og ingen andre av pickupene mine er det, vil jeg da måtte koble ut de to som ikke er aktive? (var no' snakk om jordinga som ikke var lik som passive mikker på EMG, sto hvertfall det i instruksjonsboka)

Endret av Opera Buffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blanda. Eller, du kan jo slenge inn en ekstra bryter da... men det vil nok gjøre ampen din mer følsom for pickupbyttet da på grunn av stor forskjell i utimpedans og nivå på pickupene.

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.