Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Når vi først snakker om jazz...


MrWalker

Anbefalte innlegg

... så må jeg bare nok en gang få fremheve Mr. Anthony Jackson.

Han er bare kongen... teknisk uovertruffen, spiller det som skal spilles uten å kødde. Mannen er et levende bassist-geni!

Her med Petrucciani:

http://www.youtube.com/watch?v=3ERQvYrB0QM

Her med Michel Camilo:

http://www.youtube.com/watch?v=G0R7ZAGb6P0

Her med Lee Ritenour:

Kort og godt verdensklasse... helt for seg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps, verdensklasse er det - men har aldri vært noen storfan egentlig.

Liker heller ikke den trioen der - langt fra Gadd i sitt ess synes jeg.

Men petrucciani er skitbra da...!

Litt uenig med deg... Anthony Jackson er stor, og har sin helt egne stil. Han er ikke den som klemmer seg opp i synet på deg, men han bidrar med utrolig med musikalitet. Vil du ha "bass-onani" så er det jo selvsagt ikke Anthony Jackson som gjelder, men... :)

Jeg synes også at Gadd og Jackson fremhever Petrucciani på en veldig god måte. Få pianister som kan spille en låt på 15 minutter uten noe annet enn piano-solo, og likevel få deg til å føle at det skjer noe hele tiden. Men jeg kan love deg at du hadde gått lei langt tidligere om ikke kompet hadde gjort jobben sin! :D

Klart det blir smak og behag... men jeg er i hvert fall en stor fan av Mr. Jackson! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps, verdensklasse er det - men har aldri vært noen storfan egentlig.

Liker heller ikke den trioen der - langt fra Gadd i sitt ess synes jeg.

Men petrucciani er skitbra da...!

Litt uenig med deg... Anthony Jackson er stor, og har sin helt egne stil. Han er ikke den som klemmer seg opp i synet på deg, men han bidrar med utrolig med musikalitet. Vil du ha "bass-onani" så er det jo selvsagt ikke Anthony Jackson som gjelder, men... :)

Jeg synes også at Gadd og Jackson fremhever Petrucciani på en veldig god måte. Få pianister som kan spille en låt på 15 minutter uten noe annet enn piano-solo, og likevel få deg til å føle at det skjer noe hele tiden. Men jeg kan love deg at du hadde gått lei langt tidligere om ikke kompet hadde gjort jobben sin! :D

Klart det blir smak og behag... men jeg er i hvert fall en stor fan av Mr. Jackson! :)

At han er stor har jeg aldri bestridt. (I alle fall ikke hva fysisk omfang angår;) )Altså, jeg skal slett ikke ha bass-onani, eller noen annen form for onani forøvrig, og spør du meg finnes det usedvanlig mange bra bassister som ikke wanker (og usedvanlig få bra som gjør det, tror det ligger i blodet til oss bassister), så det er langt fra poenget mitt. Som du selv sier: Smeck und Behag!

Når det gjelder Gadd er jeg en stor stor fan - digger dog ikke stashet hans med petrucciani veldig. Men Aja any day:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps, verdensklasse er det - men har aldri vært noen storfan egentlig.

Liker heller ikke den trioen der - langt fra Gadd i sitt ess synes jeg.

Men petrucciani er skitbra da...!

Litt uenig med deg... Anthony Jackson er stor, og har sin helt egne stil. Han er ikke den som klemmer seg opp i synet på deg, men han bidrar med utrolig med musikalitet. Vil du ha "bass-onani" så er det jo selvsagt ikke Anthony Jackson som gjelder, men... :)

Jeg synes også at Gadd og Jackson fremhever Petrucciani på en veldig god måte. Få pianister som kan spille en låt på 15 minutter uten noe annet enn piano-solo, og likevel få deg til å føle at det skjer noe hele tiden. Men jeg kan love deg at du hadde gått lei langt tidligere om ikke kompet hadde gjort jobben sin! :D

Klart det blir smak og behag... men jeg er i hvert fall en stor fan av Mr. Jackson! :)

At han er stor har jeg aldri bestridt. (I alle fall ikke hva fysisk omfang angår;) )Altså, jeg skal slett ikke ha bass-onani, eller noen annen form for onani forøvrig, og spør du meg finnes det usedvanlig mange bra bassister som ikke wanker (og usedvanlig få bra som gjør det, tror det ligger i blodet til oss bassister), så det er langt fra poenget mitt. Som du selv sier: Smeck und Behag!

Når det gjelder Gadd er jeg en stor stor fan - digger dog ikke stashet hans med petrucciani veldig. Men Aja any day:)

:) Vi er nok enige (og Anthony Jackson har nå hatt både tunge og lettere stunder hva vekten angår!) :D

Det var vel Victor Feldman og Chuck Rainey som spilte på Aja? Ellers har jo også Anthony Jackson spilt på en del av de legendariske Steely Dan-albumene. Men smak og behag osv. Han er i hvert fall en av de aller største for meg.

Steve Swallow også, forresten... utrolig hvor stor forskjell det kan være på det å spille bass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det kanskje bedre enn meg men jeg tror det var AJ og Chuck Rainey....

Joda, AJ er kul han. Så ham med Mike Stern forleden. Han kom ikke akkurat i fokus så jeg ble ikke helt blåst av stolen, men han gjorde jobben sin med stil. Også møtte jeg Frode Berg der B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det kanskje bedre enn meg men jeg tror det var AJ og Chuck Rainey....

Joda, AJ er kul han. Så ham med Mike Stern forleden. Han kom ikke akkurat i fokus så jeg ble ikke helt blåst av stolen, men han gjorde jobben sin med stil. Også møtte jeg Frode Berg der B)

Chuck Rainey var i hvert fall med. Noen steder står det at AJ var med, mens andre steder står han ikke nevnt. Men han har i hvert fall spilt på flere Steely Dan-album.

AJ står sjelden i fokus, han. Han bare gjør jobben, mer solid enn de fleste, etter mine begreper. Og han er med på hva som helst... for å si det sånn. Var på konsert med Michel Camilo Trio i Bergen, og da var AJ byttet ut med James Genus, som heller ikke er noen nogsagt på bass. Men han hadde sin fulle hyre med å fylle skoa til AJ. Han så ikke ut til trives nevneverdig... Mye av det AJ gjør HØRES enkelt ut, men... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.