Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Programmere trommer


Anbefalte innlegg

Ja, skjønner hvordan kompressoren funker, men syns fortsatt det ble litt bedre med kompressoren på jeg da. Men jeg får vel bare prøve litt mer. Men også husk på at jeg har ikke temlt til å bruke disse i noen skikkelig innspilling. Er hovedsakelig for å ha noe å jamme til, og for å enkelt kunne gjøre om Microsoft midi til litt bedre lyd.

Men igjen, takk for svar.

please, slutt å quote overstående innlegg. ikke noe poeng. Bruk "add reply" lenger ned på siden istedet for ""reply" rett under posten-tHeMuTh|n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å følge noen tips og justert litt nå. Har dempet basstromma med nesten 10 dB, og pannet trommene mer. Har også gjort litt mer med velocity, på de skarptromme-"rullene" blant annet. Har brukt kompressor, siden jeg synes faktisk det låter mye bedre med enn uten, selv om det jevner ut nivået. Syns fortsatt det er veldig vanskelig med velocity, spesielt på litt raske partier, så fint hvis noen har noen tips.

Her er den nye versjonen av Fortunate Son:

http://folk.ntnu.no/espenta/lyd/bt/fortunate_son_ny.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Godt å høre at det låter bedre. :) Er enig i at det høres mye bedre ut nå jeg også. Veldig fint å få beskjed om konkrete ting som bør endres. Har ført til at jeg har fått litt bedre forståelse for hvordan trommene skal låte.

Har ikke orket/ hatt tid til å fikse velocity på alt, men har prøvd litt på alle tre Creedence-sangene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.