Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Endelig en egen bassgitar!


Duckling

Anbefalte innlegg

Rart det der...Har aldri brydd meg om strenger, og synes bassen min låter fett uansett hva jeg bruker :ninja:

Har heller aldri vært bevisst på tykkelsen - men tror det pleier å sitte på medium.

Før bytta jeg strenger hele tiden, men nå har jeg hatt på samme paret i tre kvart år. Liker det soundet bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk noen daddariosett temmelig billig her, merker egentlig ikke så stor toneforskjell som jeg hadde trudd, med tanke på at det er snakk om ultrabright. merker derimot en verden av forskjell på feelingen. det er rett og slett mye mye mere friksjon, så fingra nærmest henger igjen.

bruker vanligvis elixir, fordi jeg ikke orker å bytte så ofte, og det rett og slett blir mest økonomisk i lengden. skal prøve et sett lakland flatwounds på fretlessen når jeg får den igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strenger er nok veldig individuelt.

Har spilt på D'Addario på Jazzen som sagt, og er ikke mer enn 75% fornøyd. Føles stivere og hardere enn HiBeamsene (men det kan skyldes hex-kjernen på D'Addarioene). Elixir har jeg prøvd på et par basser, men det føltes som å spille med kondom... kjentes ut som om tonen ble dødere og mindre levende, låt litt "kvalt". Satte på HiBeams, og da våknet bassen til liv igjen.

Så for meg betyr gode strenger like mye som et godt instrument. Men det kan sikkert komme litt an på hvilken musikk man spiller og hvilken lyd man er på jakt etter, også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, strengetypen er veldig viktig for meg. Jeg må ha rotosound swingbass på øksa for at jeg skal være helt fornøyd. Har prøvd elixir og D'Addario og, men synes ikke det var noe særlig. Rotosoundene høres og føles mere "levende" ut, hvis du skjønner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.