Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En kabel her og en kabel der!


morten_asl

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og broren min er fattige "studenter", og opplever at alt av gitarkabler ryker i et sett.

Når en kabel koster 200 og det ryker en i uken så blir det litt drøyt

Noen andre som bruker flere tusen på kabler i året?

- jeg behandler de med silkehansker...

Bruker Morgan sine safecon for det meste!

"Italian quality" meg midt bak.

Endret av morten_asl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en idé å bytte merke om du stadig kjøper det samme og de stadig slutter å virke. ;)

Godt poeng!

At jeg ikke tenkte på det, argh... Jeg tror det var 6 kabelen på et halvt år bare for øvning på gutterommet.

Er det noen som har forslag til noen gode plugger jeg kan kjøpe(link?) så jeg kan lage noen kabler selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Monster kabler i mange år.

Tror faktisk at den ene jack kabelen er 5-6 år gammel. Fungerer meget bra.

Har også noen Astel kabler som også har fungert i lang tid.

Ikke dra i kabelen når du skal ta den ut, men i selve pluggen.

Pass på at du ikke får snurr på kabelen når du kveiler den sammen. Dette er med på å svekke varigheten på den da lederne slites fra loddepunktene i pluggen.

Den beste måten å snurre opp kabelen på er å legge den sammen med ende mot ende og lage en slakk knute på den når du har kveilet den opp.

Dette har fungert i mange år for meg...og jeg er bare 4 år fra 50 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg og broren min er fattige "studenter", og opplever at alt av gitarkabler ryker i et sett.

Når en kabel koster 200 og det ryker en i uken så blir det litt drøyt

Noen andre som bruker flere tusen på kabler i året?

- jeg behandler de med silkehansker...

Bruker Morgan sine safecon for det meste!

"Italian quality" meg midt bak.

Kjøp neutrik eller switchcraft plugger og en rull med kabel og du trenger aldri bytte igjen.

Ferdigkabler er stort sett bare skit. Monster o.l er en vits. Hvis kabelen din trenger spesialbehandling eller ikke tåler vanlig bruk er det et eller annet riv ruskende galt. George'L låter ikke så værst men pluggene får ofte dårlig kontakt etter ihvertfall på kabler som beveges mye, så jeg lodder pluggen på George'L kabelen. Du kan kjøpe hi fi kabler som Evidence ol. (brukes visst av David Gilmour), men det er en samkssak. Jeg bruker rimeligere industrikabel fra Belden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ødelegger en kabel i uken, så gjør du noe galt. Som nenvt tidligere må du ikke dra i ledningen, men i pluggen når du tar den ut av gitar/sterker/pedal. Når du kveiler den må du prøve å unngå å vri den for mye. Jeg bruker mye billige kabler, og tror ikke jeg har slitt ut en eneste en på 20 år. Når jeg må kjøpe nye, så er det fordi jeg roter dem vekk eller tråkker på pluggen eller på annen måte ødelegger dem.

George L, Monster og andre dyre kabler er sikkert bra, men for øing på gutterommet holder det lenge med billigkablene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.