Web Analytics
Jump to content

Hvilket band har betydd mest for deg?

purple haze
 Share

Recommended Posts

• Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Death

Slik det skal være, mann!

Jeg ble frelst da jeg hørte The Doors og The Beatles på barneskolen. De har hatt veldig mye å si for min spillestil (utenom klassisk musikk da).

Senere så har Metallica, Slayer, Death, Morbid Angel, Caravan og Soft Machine spilt ei litt større rolle.

Det var vel faktisk Prodigy og Metallica som introduserte meg til musikkverden bak VG-lista.

Men ingen av dei betyr særlig mykje for meg no. Det er nok Opeth og Panerta, kanskje Death som eg meiner er verdt å nevne som mest betydningsfulle.

Iron Maiden, Led Zep, David Bowie, Jokke & Valentinerne, Alice Cooper, The Dandy Warhols, The Doors, Metallica, Pink Floyd, Nirvana, Placebo og Bob Marley and The Wailers har gjort mest innflytelse på meg og gjort meg den jeg er idag så det er vel de som betyr mest for meg :wub:

Da jeg oppdaget KoRn i 1996 fant jeg ut at metal var det største i verden. Var helt, totalt KoRn-hode i mange år frem til jeg faktisk oppdaget at den plata jeg hørte mest på av alle (og som fremdeles er den stadig tilbakevennende favorittplata) var Tool.

Tool var det bandet som fikk meg til å sette pris på melodi i heavy rock fikk meg til å innse at man ikke trenger å vræle for at det skal være trøkk i musikken så da blir det nok Tool som er det viktigste med KoRn (sånn som KoRn var t.o.m. Untouchables) på en klar annenplass.

Guns N Roses, Postgirobygget, Jokke, Ramones og Dire Straits. Glemmer aldri den tiden når jeg trudde at ingen kunne spille fortere en Slash, Clapton, Knopfler. Trudde man måtte spille hvertfall 20 år for å bli like god som disse :P

Sikkert mye på grunn av faren min som syntes Layla, Money for nothing riffet og lignende er helt sjukt.