Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liker du plekteret ditt helt nytt, en uke gammelt eller slitt?


Sorg

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ziggy Stardust

Ingenting slår grønne 0.88 plekterene til Dunlop. Store og gode.

Hadde dog noen gjennomsiktige 0.88 fra Dunlop. Tror de var en tanke større,

finner de ikke igjen. Finner kun de grønne i 0.88.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Jazz III. Varer en øving eller to, men bruker de jo flere ganger om jeg glemmer nye, eller ikke har. Men opptimalt bør de skftesut etter hver/annenhver øving for min del. Spørs på intensiteten. Men så er jeg rytmegitarist, så riffer en del, og dermed går det plekter over en lav sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker de helt ferske eller ei har vel også en del å si på hvor stivt plekteret er. Må gjerne være litt avrundet i kantene hvis det er veldig stivt kanskje..

Bruker selv Tortex 1.00 mm i jazz-form, men vurderer kanskje helelr å gå over til Dunlop i JAzz-form. Brukte Pickboy 1.00 mm (Carbon, med en hodeskalle utapå) en god stund de var veldig bra. Ble nesten ikke slitt. Tortex slites ned altfor fort. Ulempen med Pickboy var dog at de var litt for store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte som sagt Jim Dunlop Tortex 1.00 mm Jazz versjon inntil nylig. Disse måtte gå seg litt til før jeg likte de fordi kantene var helt rette. Ikke optimalt for meg, men veldig bra.

Kjøpte vanlig Dunlop Jazz 3 i dag og må si jeg likte de med en gang! Har visst om disse lenge, men har tidligere ment de er akkurat lit for små, f.eks når en sweeper. Nå likte jeg de med en gang! Og blir enda bedre når jeg blir enda mer vant til de. Disse var gode med en gang fordi kommer med litt avrundede kanter, samtidig som at tuppen er veldig spiss (skal vel helst plukke med tuppen for minst mulig motstand). Eneste var at de var litt klamme, men det var bare å gi de en omgang med såpe og vann...

Eneste nå er at jeg sitter med en pose full av Tortex jazz 1.00 mm plektre, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.