Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Røramp anbefalinger?


kruneh

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Laney har da endel amper som funker til langt mer en bare clean.

Påsto jeg det? Jeg mente at Laney etter min erfaring har generelt bedre clean, i tillegg til at VC-serien er spesielt god. GH og GL har vreng så det holder, men jeg synes ikke den er ampenes beste kort. Det er nå enganhg en smakssak, men Laneys vreng er litt steril i mine ører, og ikke det første jeg ville gått etter. Men fint at du påpeker at vreng absolutt er til stede hos Laney! Og min opplevelse av laneyvreng er absolutt heller ikke normativ, so give it a whirl! :)

EDIT: WHOOOAAAaaaa.... Dere fikk med dere at fyren hadde en øvre prisgrense!? jeg skulle gjerne anbefalt han å kjøpe alle ampene i hele verden, men enkelte ting lar seg ikke gjennomføre på budsjett. Hva koster Einstein? 17000,-? Det vil være første gangen jeg hørte om det dersom Diezel er til vurdering i et budsjett med "øvre prisgrense" ;)

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laney har da endel amper som funker til langt mer en bare clean.

Påsto jeg det? Jeg mente at Laney etter min erfaring har generelt bedre clean, i tillegg til at VC-serien er spesielt god. GH og GL har vreng så det holder, men jeg synes ikke den er ampenes beste kort. Det er nå enganhg en smakssak, men Laneys vreng er litt steril i mine ører, og ikke det første jeg ville gått etter. Men fint at du påpeker at vreng absolutt er til stede hos Laney! Og min opplevelse av laneyvreng er absolutt heller ikke normativ, so give it a whirl! :)

EDIT: WHOOOAAAaaaa.... Dere fikk med dere at fyren hadde en øvre prisgrense!? jeg skulle gjerne anbefalt han å kjøpe alle ampene i hele verden, men enkelte ting lar seg ikke gjennomføre på budsjett. Hva koster Einstein? 17000,-? Det vil være første gangen jeg hørte om det dersom Diezel er til vurdering i et budsjett med "øvre prisgrense" ;)

Uten å vite, så tipper jeg Einstein combo koster rundt 20-25000 eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"fyren" :D har en noenlunde øvre prisgrense på 15000,-

Poenget er at jeg i utgangspunktet tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av en liten kjekk røramp, men så drar det på.., så man vet aldri.

Jeg følger med og tar imot alle forslag med oppriktig interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg nok hive meg på Mesa Boogie F-50-bølgen.. Den gjør stort sett alt til toppkarakter. Gitarpressen har satt F-50 over F-30 i lydkvalitet og trøkk uten at det dermed er sagt at lillebror er "dårlig". IMO stemmer dette ganske bra. F-50 imponerte stort! Vrengen er av Mesa-karakter, men den kan skrus ganske britisk og marshallesque uten å noensinne være noe annet enn en orginal som står på egne ben. Clean er av den gnistrende typen som man bruker utrykk som "sparkling" eller "shimmering" på. Om jeg skal sammenligne med noe, så må det være VOX. Men det vil da også bare være urettferdig å antyde at F-50 gjør en god etterligning. Som sagt er det en orginal som står på egne ben.. Prøv den og se hva du synes!

Vet ikke hvor mye vreng du egentlig vil ha, men Traynor YCV40 (eller noe sånt?) er også en eminent liten combo! Mange her på forumet ser ut til å mene at vrengen har sine klare øvre begrensninger som ikke gjør den i stand til stort mer enn bluesrock. Dem om det. Nok en vinner hos gitarpressen, som kanskje er verdt er forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"fyren" :D har en noenlunde øvre prisgrense på 15000,-

Poenget er at jeg i utgangspunktet tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av en liten kjekk røramp, men så drar det på.., så man vet aldri.

Jeg følger med og tar imot alle forslag med oppriktig interesse.

Da tror jeg nok Mesa Boogie kan være veien å gå. Men sjekk litt rundt på bruktmarked på nett, så kan det dukke opp en Einstein, og får du den til noe tilnærmet lik pris, så ville jeg ha satsa på den tror jeg. Har fått masse skryt den også.

Jeg byta jo selv fra Mesa Boogie til Diezel, og er veldig fornøyd, selv om kanskje ikke det kan sammenlignes helt, da det var snakk om en Dual Retifier.

Ser at det balndt annet ligger en Eistein 50w topp på ebay til buy now pris 2000 dollar, så kan jo være veien å gå. Hvis du klarer å få den inn uten å betale moms, kan du jo holde 15000 grensa, men da trenger du jo et kabinett i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DISCLAIMER: Den følgende beskjeden er fullstendig subjektivt, og enhver påstand er ingenting annet enn et uttrykk for undertegnedes følelser.

Jeg syns min AD30 rett og slett er verdens beste amp!! kjempene Marshall HW, Mesa Lone Star, Bogner "noe" og ENGL "noe" gikk ned for telling mot denne tredvewatts britiske råtassen. Nå er det jo en fordel at den er mye billigere også da, men det var virkelig Marshall 1959 Handwired som sto på handlelista til denne dukka opp. Du får aldri i verden i nærheten av noe "moderne" ut av denne, men med en god overdrive dekker du i allefall åttitallet. Uten noe boost dekker du syttitallet... Perf!!! Den låter ikke "som noe", men er en rendyrket orginal som slipper pissekonkurranse med Fender og Marshall! Sjekk ut Matamp også! Det stemmer at de i en lengre periode sto for design og fabrikering av Oranges modeller! De er fremdeles med i gamet og selger 100% håndbygde amper rett fra fabrikken i UK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det snakkes om Mesa F-30/F-50, så hold også øye med DC-3 og DC-5, som tilsvarende modeller het for noen år siden. Det er ikke så ofte de dukker opp, men du bør kunne få tak i et eks. til 6-7.000 på bruktmarkedet. Stort mer allsidige amper skal du lete lenge etter. Litt mer å skru på enn sine etterfølgere, og aktiv eq som kan skrus av og på med fotbryter. Ellers er de nok ganske like. Tenkte jeg bare skulle tipse om dem, i tilfelle du skulle snuble over en på musikkweb etc.

Edit: En fordel med disse ampene, som det sikkert også er med F-30/50 er at de ikke er avhengig av at du kjører utgangsrørene hardt for å gi bra lyd. Noe som gjør dem til gode øvingsforsterkere, samtidig som de spiller mer enn høyt nok for øving og mindre gigger. De har også silent recording-out for å kunne spille uten å vekke naboene....

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerballn jeg hadde var meget allsidig...selv om det er den som er veldig "scoopa" i lydn.

men funk absolutt til det meste :)

går vell kanskje ikke under din kategori, ettersom det er topp...har hørt mye bra om Blackmoore ampen.

en slik og et 2x12 cab blir vell så si som en kombo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uenig med Gluke, og mener at jcm800 comboene låter ræv. Skal ha JCM800 SKAL du ha topp og kabinett. Det er det som gir lyden... Ville heller gått for en DSL/TSL combo da...

Hva med Buddha eller Cornford eller Soldano eller Matchless eller let videre på bruktmarkedet.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.