Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Røramp anbefalinger?


kruneh

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg kan søke på forumet og at det er mange liknende tråder her, men la meg nå få ha min egen tråd, lettere for meg og nok en sjanse for dere til å bidre litt :)

Boffen lurte på om jeg ikke skulle få meg en røramp, og kanskje han har rett.

Plutselig fikk jeg lyst på en liten kjekk røramp, men har for lite peiling på området. Generell interesse gjør at jeg følger sånn noenlunde med, men jeg ville satt pris på om noen kunne hjelpe meg å synse litt.

Som sagt har jeg lite peil, men her er litt av det jeg tenker på:

-helst combo, men topp kan også være interessant. Om det blir en combo bør den være snerten, f.eks 1x12".

-Lydmessig er jeg ute etter en noenlunde allsidig sak, men ser for meg lange jamsessions med Telecaster eller en crynchy Les Paul... 2 kanaler

-prismessig fleksibelt, men i forhold til tenkt bruksområde finnes det grenser oppad..

Det jeg håper på er gode anbefalinger etter erfaringer..

Hva med Orange, Engl, Diezel eller andre godbiter (visuelt) :ninja:

Jaja, la dette være en start, spør om noe mer trengs :blush:

Endret av kruneh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

skal dette vere en rein rør amp?

de du nevner er jo grise dyre.. og bare topper med 4x12 tror jeg...

hvis jeg hadde vert deg hadde jeg invister i en topp med 4x12 kab. da har du noe å gå på.

Marshall har jo veldig allsidige amper, mesa også.

men test altid før du kjøper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rein røramp ja.

Tror de fleste har comboer, Engl har iallefall screamer 50 (eller noe sånt).

Som nevnt er combo å foretrekke i dette tilfellet.

Tror ikke Marshall er akkurat det jeg er ute etter nå.

Testing skal selvfølgelig til, men litt research skader ikke.

Og til slutt så er altså prisnivået fleksibelt, ingenting er gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

For en fet jam med telecaster og crunchy Les Paul tone er vel kanskje en Fender Twin noe?

Det er jo en helt rein amp som tåler ALT av pedaler. Riktignok ikke såpass allsidig at det er

no amp som egner seg veldig til metal, men låter utrolig bra med det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa/Boogie F-50

Mesa/Boogie F-30

Begge bør du få prutet ned betraktelig. F-50 kan du få for litt over 12'000 helt ny i butikken, F-30 for et steds mellom 10-11'000. Da har du en svært allsidig røramp, med 1x12'' element... Tror clean-kanalen er laget med Fender Blackface i tankene. På vreng-siden kan du gå ganske langt.

Det er en anbefaling jeg tar imot med stor takk. Høres interessant ut, la oss håpe den ser fet ut også da.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, fint at du lagde denne tråden Kruneh! Jeg ser faktisk etter røramper i noenlunde samme prissjiktet, så jeg får vel bare følge med her. Jeg skal forresten teste en del forsterkere i morra, så kan prøve å skrive noen anbefalinger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa/Boogie F-50

Mesa/Boogie F-30

Begge bør du få prutet ned betraktelig. F-50 kan du få for litt over 12'000 helt ny i butikken, F-30 for et steds mellom 10-11'000. Da har du en svært allsidig røramp, med 1x12'' element... Tror clean-kanalen er laget med Fender Blackface i tankene. På vreng-siden kan du gå ganske langt.

Det er en anbefaling jeg tar imot med stor takk. Høres interessant ut, la oss håpe den ser fet ut også da.. B)

Åja, utseendemessige er de råfete. :D De kunne stått ved siden av et F-117 Stealth-fly, og se ut som om de er laget av samme designer. Litt å ta i, men catch my drift. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa/Boogie F-50

Mesa/Boogie F-30

Begge bør du få prutet ned betraktelig. F-50 kan du få for litt over 12'000 helt ny i butikken, F-30 for et steds mellom 10-11'000. Da har du en svært allsidig røramp, med 1x12'' element... Tror clean-kanalen er laget med Fender Blackface i tankene. På vreng-siden kan du gå ganske langt.

+1

Jeg har en F-30 og den er rett og slett deilig, den funker til alt! Når jeg skal spille blues/country og rolige ting er den perfekt med Telecaster'n, skal du guffe opp noe a la ZZ Top / Deep Purple så er den helt rå, på sånne ting bruker jeg selvsagt Les Paul'n. Virkelig å anbefale! Er meget fornøyd med både cleanen og vrengen jeg får utav den. Det holder med F-30, du får iallefall ikke utnytta F-50 på et gutterom og i et hus hvor morra di roper konstant; ''skru ned!'' Listeprisen når jeg kjøpte var rundt 13-14 lapper, men fikk den for 10 lapper og den er verdt hvert eneste øre! Som sagt, jeg har bare gode erfaringer med F-30! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orange har generelt ikke veldig mye vreng på krana, men Rocker- og Rockerverb modellene kan tynes til å gå ganske rått for seg! Gi Rocker 30 combo en lytt... Tror den koster 8-9k og er dermed rimelig til Orange å være.

Matamp er ikke en dårlig ide heller, men de er ikke veldig allsidige! Ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting! Jeg har en Orange AD30HTC som ikke akkurat er en musikalsk swiss army-knife, men den lyden den gjør er den bare absolutt best på...

Hughes & Kettner har også en 1x12" rørcombo til ca 7-8k som jeg mener å huske var ganske allsidig! Tror den har mer gain ombord en de fleste andre i sin klasse dersom det skulle være ønskelig.

Dersom clean er greia di så sjekk ut Vox, Fender og Laney. Der er det nok noen kjekke amper som er verdt en test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.