Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Myspace -- hvilke artister kan du anbefale?


Torh

Anbefalte innlegg

Tildels inspirert av urørt-tråden, tildels vekket av mine stadige oppdagelser av hva man måtte finne på Myspace, så opprettet jeg likesågodt denne tråden -- så får vi se om det går rundt. Skriv helst litt om musikken du presenterer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsåvidt starte da.

Nils Petter Molvær er mannen som fusjonerer trompet-jazz med en dose elektronika / techno (nei, ikke kjip techno. Smakfull techno :ninja:). Mange har dratt parallelene til Miles Davis. Må ærlig innrømmes at jeg ikke kjenner godt nok til legenden, til at jeg kan nikke enig, men det må da ligge noe i det...? Slo igjennom i '97 eller 98' med albumet «Khmer», og var den gang noe ganske anerledes enn det meste man fant i jazzen her til lands.

Dessverre (?) er det som ligger her, såvidt jeg kan se, remixes. Men det gir en pekepinn på hvordan musikken hans er. :) Særlig «Khmer» anbefales til alle som er interessert i solide produksjoner som er noe annet enn gitarbasert musikk, og ja, generelt noe helt annet enn det man kanskje ellers har hørt. (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, der gikk det unna! «Can You Hear Us» var fin. Litt over-the-top til tider (for min smak), men bevares, det var av det bedre jeg har hørt hva gjelder «flinkis-musikk».

(edit: bør det være åpent for kommentarer til hva som blir lagt ut, eller bør det bli ren utlegging?)

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, der gikk det unna! «Can You Hear Us» var fin. Litt over-the-top til tider (for min smak), men bevares, det var av det bedre jeg har hørt hva gjelder «flinkis-musikk».

"Can You Hear Us" var den første låta jeg hørte, eneste som trekker litt ned er gitarlyden når vrengen setter inn. Joe er faktisk en av svært få gitarister som kan spille Shawn Lane i tilnærmet samme ånd som originalen, og "Can You Hear Us" er dedikert til Lane.
(edit: bør det være åpent for kommentarer til hva som blir lagt ut, eller bør det bli ren utlegging?)

Det må vel kunne gå an. Jeg kan passe på å stoppe diskusjoner som går litt vel langt, for å holde tråden mer eller mindre oversiktlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, der gikk det unna! «Can You Hear Us» var fin. Litt over-the-top til tider (for min smak), men bevares, det var av det bedre jeg har hørt hva gjelder «flinkis-musikk».

"Can You Hear Us" var den første låta jeg hørte, eneste som trekker litt ned er gitarlyden når vrengen setter inn. Joe er faktisk en av svært få gitarister som kan spille Shawn Lane i tilnærmet samme ånd som originalen, og "Can You Hear Us" er dedikert til Lane.

Enig ang. lyden. Jeg synes den godt kunne vært litt rundere i kantene, sett i lys av hvordan resten av musikken var. Men han hørtes dyktig ut, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.