Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp, skal sette inn nye pickups..


stratocasterlove

Anbefalte innlegg

Har satt inn custom texas specials i stratten her i stad men fikk et lite problem..

Jeg satte ledningene slik de forrige mikrofonene satt, men det ble noe tull med den midterste.

Når jeg bruker _kun_ den midterste gir den ingen lyd ifra seg, alle andre posisjoner funker forsåvidt greit, men det må være noe feil her.

Midt pickupen er reverse wound, og har en gul+ i steden for en hvit.

Noen som har erfaring om hvordan dette skal gjøres?

Slik gjorde jeg det :

13603.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Alle de hvite kablene skal være koblet til hvert sitt punkt på 5-posisjons venderen. De andre kablene skal loddes fast på bunnen av volum potmetret. Jeg ser av tegningen at du har gjort dette riktig. Sjekk om noen av de andre kablene som befinner seg på 5-posisjons venderen har løsnet eller bare har dårlig kontakt. Det går hvite kabler mellom volumpotmetret (nærmeste pinne) og venderen - og mellom de ytterste punktene på venderen. Er disse fast? Det ligger også en kort kabel mellom to pinner på venderen, som går videre til den bakerste tonekontrollen. Er denne OK? I verste fall kan det være brudd i viklingen til picup´en. Lykke til!

Ketil

www.ketilstokkan.no

Endret av Ketil Stokkan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.