Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

rat-mod (true bypass)


knut

Anbefalte innlegg

Jeg har en Rat. Den er jævlig digg, men når den er av så stjeler den altfor mye tone. Dette er sikkert et kjent fenomen, men jeg vil helst at den ikke skal stjele noe.

Så jeg lurer på om det er noen som kan TB-modde min rat for en liten slant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Min RAT stjeler ikke no tone når den er slått av såvidt jeg husker.

Er år og dag siden jeg har fått testan, men mener den skal ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kabler med deg eller? Lange kabelstrekk med høy kapasitans kan finne på å stjele mye diskant når man står rett i gitaren (uten noen buffer/pedal mellom).

Vurder å sette en buffer nært gitaren i signalkjedet (og da snakker jeg fysisk nært målt i meter kabel ;))

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Min stjeler dritmye topp hvertfall.

Uansett, noen som kan bli kvitt det da?

Hvis du føler at signalet ditt blir stjålet av effekter, så lurer jeg da på om du bruker andre bokser sammen med RAT-en. Det kan være at det er noen av disse som stjeler og ikke RAT-en. Ellers så kan du putte RAT-en i en Keeley True Bypass Looper ( www.godlyd.no ) som ikke koster mer enn ca. 750 sist jeg skjekka. Da bruker du switchen på looperen som av og på, og får lett true bypass. Tror dette kan være like så greit som å få RAT-en moddet for true bypass. Hvis du bruker en wah-wah som f.eks. Dunlop cry-baby foran så er disse kjent for å stjele tone. Spesielt de eldre modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet den alene. Bruker heller ikke lange kabler.

Har tenkt litt på den Keeley'en, men vil prøve å holde det så enkelt som mulig.

Leste litt på harmony-central-foraene og der får Rat'en mye pes for akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.