Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marit Larsen - Only A Fool


Anbefalte innlegg

Jeg elsker denne sangen :wub: , men siden jeg bare hører den på radioen en gang iblant finner jeg ikke ut akkordene..

Det er god trening å plukke låter fra radioen, så uansett om du får med deg hele låta eller ikke, fortsett med å prøve! Dessuten kan du ende opp med å lære låter du plutselig en dag må kunne.

Noen som kan være så snill å hjelpe?

Joda, det er en søt låt. Med forbehold om at jeg har hørt noe feil, er litt ute av form, og ikke har hørt på dette gjennom annet enn PC-høyttalerne mine:


Only a fool (Marit Larsen)

4/4, 1/4=132, D-dur

Intro: ||: D | D | D | D :|| (variér med G/D på 3-og i annenhver takt)

Vers: Som intro, 8x

| A | A | G | D | (2x)

| D | D/C#* | Hm | A | G | D/F#** | Hm | A | (2X) (* alt. A/C#, Dmaj7/C#) (**D?)

| C | (C) | G/H | D | Em | F#m | G | *** D A/C# | Hm A || (*** nedgangen er synkopert)

Intro

Vers (men linje 3 fire ganger)

Intro med tekst til fade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er en søt låt. Med forbehold om at jeg har hørt noe feil, er litt ute av form, og ikke har hørt på dette gjennom annet enn PC-høyttalerne mine:

PC-høyttalere er jo pent lite Hi-fi, men har du opplevd at du plukker låter ved å bruke PC-høyttalere, også funnet ut at det er en annen måte å spille på når du fyrer opp litt bedre høyttalere...? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne sangen :wub: , men siden jeg bare hører den på radioen en gang iblant finner jeg ikke ut akkordene..

Det er god trening å plukke låter fra radioen, så uansett om du får med deg hele låta eller ikke, fortsett med å prøve! Dessuten kan du ende opp med å lære låter du plutselig en dag må kunne.

Noen som kan være så snill å hjelpe?

Joda, det er en søt låt. Med forbehold om at jeg har hørt noe feil, er litt ute av form, og ikke har hørt på dette gjennom annet enn PC-høyttalerne mine:

Tusen takk for hjelpen!

Gjøkke' no om du tar feil. Siden jeg har utgangspunkt så skal jeg få til å rette de opp.

Takk for hjelpa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC-høyttalere er jo pent lite Hi-fi, men har du opplevd at du plukker låter ved å bruke PC-høyttalere, også funnet ut at det er en annen måte å spille på når du fyrer opp litt bedre høyttalere...? *nysgjerrig*

Jepp. På et bedre anlegg, eller med et par gode hodetelefoner, er lydbildet gjerne mer detaljert, og dermed er det lettere å plukke ut de delene av låta jeg er på jakt etter. Det kan være akkorder jeg burde spille annerledes, licks jeg spiller i feil posisjon, nyanser i hvordan toner blir spilt, eller at bassisten spiller noe annet enn jeg trodde. Mener jeg har vært borti ihvertfall alle disse. For eksempel hørte jeg «Only a fool» på radioen gjennom steroanlegget i stuen tidligere idag, og mener da at D/F# i andre linje av verset skal være uten tersen i bassen.

Men, når det kommer til å fremføre ting er jeg ikke alltid ute etter å gjøre det fullstendig slik det gjøres på plata. Så jeg kan godt tukle med basslinjer og spille ting litt annerledes, for på den måten å sette mitt stempel på det jeg fremfører, men jeg vil helst ha en rimelig god forståelse for låta før jeg begynner å endre på ting.

SnorreRM: Bare hyggelig, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.