Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger forslag til bass amp


kanonjon

Anbefalte innlegg

heya, lenge siden sist

akkurat nå jakter jeg på et nytt kabinett...

Jeg har en 1200w QSC effektforsterker og en Sansamp RBI (skal nok bytte denne ut senere)

jeg er på jakt etter noe som holder, vil helst ha 12" elementer, 10" blir tynt and 15" blir slapsete.

jeg skal bestille kabinettet fra Usa. jeg er villig til å bruke 6000 til 8000kr (ca. 1000-1200$)

jeg spiller for det meste metall, lydmessig så er jeg ute etter en kremet lyd, solid bass, litt eksta mellomtone og dempet diskant.

noen forslag?

på forhånd takk :)

Jonki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksempler på basslyd du liker?

humm, det er det :-/ beste jeg kan komme på akkurat nå er bass lyden på Borknagar - The Archaic Course plata. Veldig myk lyd, en del mellomtone der, får bassen til å bryte igjennom lydbildet.

Sorry, er ikke god å forklare ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksempler på basslyd du liker?

humm, det er det :-/ beste jeg kan komme på akkurat nå er bass lyden på Borknagar - The Archaic Course plata. Veldig myk lyd, en del mellomtone der, får bassen til å bryte igjennom lydbildet.

Sorry, er ikke god å forklare ting :P

Høres ut som den beste idéen er å stikke innom et sted og teste litt. ;)

Jeg mener, hvis du ikke helt vet hva du vil ha/liker og heller ikke greier å forklare det? Og mye kommer jo an på bassen, også. Synes du skal ta deg en tur og lytte evt. låne med noe på en øving. eneste måten å finne ut hva som fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksempler på basslyd du liker?

humm, det er det :-/ beste jeg kan komme på akkurat nå er bass lyden på Borknagar - The Archaic Course plata. Veldig myk lyd, en del mellomtone der, får bassen til å bryte igjennom lydbildet.

Sorry, er ikke god å forklare ting :P

Høres ut som den beste idéen er å stikke innom et sted og teste litt. ;)

Jeg mener, hvis du ikke helt vet hva du vil ha/liker og heller ikke greier å forklare det? Og mye kommer jo an på bassen, også. Synes du skal ta deg en tur og lytte evt. låne med noe på en øving. eneste måten å finne ut hva som fungerer :)

Joda, men problemet i Norges verste by (Arendal) så har musikk sjappa der bare billig amper og kabinetter.

Ellers må jeg reise helt til Kristiansand...

Jo, når det gjelder lyd, så er jeg ute etter en solid tone med extra mellomtone og litt ned kutta diskant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Godt valg Jonki,

brukte 4*12 før. både til øving og ute på spilling.

Fikk aldri den helt rette punchen jeg lette etter, skiftet deretter anlegg, og gikk over til 4*10.

Var en overgang jeg ikke angrer på.

Du vil nok heller ikke angre på ditt valg.

Og angrer du så er vell ikke Ampeg det merket som er vanskeligst å selge:)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt valg Jonki,

brukte 4*12 før. både til øving og ute på spilling.

Fikk aldri den helt rette punchen jeg lette etter, skiftet deretter anlegg, og gikk over til 4*10.

Var en overgang jeg ikke angrer på.

Du vil nok heller ikke angre på ditt valg.

Og angrer du så er vell ikke Ampeg det merket som er vanskeligst å selge:)

:)

gleder meg som en unge, men venter fremdeles på den :(

men skulle håpe at jeg skulle få den før giggen den 18. november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.