Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ok å teipe gitar?


espen88

Anbefalte innlegg

Er passelig lei av den utrolig stygge finnishen på gitaren min:

28591.jpg

Og jeg lurer på om kroppen ville ta skade av at jeg dekket den med gaffateip eller noe :P gitaren skal nok byttes ut rimelig fort....hvertfall innen sommeren.

Er det noe som gjør at jeg ikke burde gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at den er stygg, men de gitarene der kan låte helt ok. Ta av alt hardware og halsen, så pusser du av lakken, evt sandblåser det av, så farger og oljer du kroppen eller kliner på en annen lakk.

Jeg tror de BC Rich gitarene der har kropper i basswood, et lett og ganske svakt materiale, men veldig mange mener det er god lyd i det. Det er jo ganske billige gitarer, så kroppen er sikkert satt sammen av flere mindre biter. Det kan se tøft ut med klar lakk hvis du er heldig med hvordan bitene matcher.

Ellers er jo gaffa teip en måte å gjøre stygt styggere, og det kan i noen tilfeller være fett det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på å lakke den, har gjort det på en gitar tidligere, men det ble stygt....har vel ikke annlegg for å gjøre sånne ting bra :P dessuten gidder jeg ikke legge så mye jobb i det, ettersom den skal erstattes rimelig fort.

Hadde tenkt sølv eller hvit teip, vet ikke om det kalles gaffa jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er passelig lei av den utrolig stygge finnishen på gitaren min:

28591.jpg

Og jeg lurer på om kroppen ville ta skade av at jeg dekket den med gaffateip eller noe :P gitaren skal nok byttes ut rimelig fort....hvertfall innen sommeren.

Er det noe som gjør at jeg ikke burde gjøre det?

min gamle gitar er full av teip!! Broren min har tatt det av fordi han skla låne den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teip på en gitar i den prisklassen er helt ok. Det kan ikke skade noe, muligens drar du av litt lakk om du skal ta av teipen, men en brukt BC Rich i den prisklassen er nesten ikke verdt noen ting brukt, så om den blir mer brukende for deg med teip, gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, Lasse.

Selv om han ikke skal selge den.

Spørs jo hvordan resultatet blir, men i mange tilfelle så blir det dessverre ikke bra.

Og ja, jeg tenker med hodet.

hvis du vil ha et bra resultat må du la en som kan, gjøre det men det koster penger.... derfor lønner det seg ikke i dette tilfellet :)

Endret av Lasse J.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.