Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG - pregløse eller "tonedempende"?


larseko

Anbefalte innlegg

Jajamensan, hva som er "best" blir vel umulig å si, men jeg fikk i alle fall svar på mine spørsmål om lydkarakteren og hvordan den formes... Det kommer nok ikke til å bli emg på meg med det første, men det er fordi man får veldig, veldig gode passive pickuper til samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Duuuuuuuuuuuude, det gjør du med Mesa mk II, III og IV med grafisk EQ innkoblet også.

Og LP og Marshall

Og Fender og Fender

Og Fender og Vox :D

Men jeg er helt enig. De har en signaturlyd, og noen digger den, andre ikke. Jeg gjør det. Sammen med en Scoopa Mesa Mk et eller annet, EVEN MORE! :D

For all del Hetfield og ZW har grom lyd dem, men er vel kanskje ikke den mest anvedelige lyden i verden. EMG humbucher lyden syntes jeg er helt grei som et alternativ til alt annet av humbuckere, men jeg syntes ikke single coils'ene kan måle seg med de beste passive. Det låter bare feil i mine ører. Og bare for og ha nevte det så har jeg og et par gitarer med EMG og et Luke sett liggende å slenge et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuuuuuuuuuuude, det gjør du med Mesa mk II, III og IV med grafisk EQ innkoblet også.

Og LP og Marshall

Og Fender og Fender

Og Fender og Vox :D

Men jeg er helt enig. De har en signaturlyd, og noen digger den, andre ikke. Jeg gjør det. Sammen med en Scoopa Mesa Mk et eller annet, EVEN MORE! :D

For all del Hetfield og ZW har grom lyd dem, men er vel kanskje ikke den mest anvedelige lyden i verden. EMG humbucher lyden syntes jeg er helt grei som et alternativ til alt annet av humbuckere, men jeg syntes ikke single coils'ene kan måle seg med de beste passive. Det låter bare feil i mine ører. Og bare for og ha nevte det så har jeg og et par gitarer med EMG og et Luke sett liggende å slenge et eller annet sted.

Jau, kan nok være enig i det, har hatt en singlecoil mellom en 81 og en 85, og den var nok mer pregløs. (Det var cleanlydmikken min:D)

Så min dyrking av dem, retter seg mot vrenglyd. De er aggressive, tighter opp ampen, støyer lite, og egner seg godt til palm-mute riff etc... Man baker jo ikke sjokoladekake med gulerøtter heller :) Alt til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.