Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jazzgitarister


Duckling

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en farfar som har spilt gitar nå i mange år, og for tiden driver han å klimprer litt jazz. Dessverre har han ikke noe særlig jazz på cd'er, og har spurt meg om jeg kan ordne noen cd'er med jazz for ham.

Dessverre er ikke jeg så oppdatert på denne fronten, men jeg er overbevist om at en del her inne er det, så er det noen som kan gi meg noen tips om gode jazzgitarister som er verdt å få med seg?

-Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Mike Stern, har ei plate av Pat Metheny som er ganske fin, den heiter THE ROAD TO YOU, eller noko slikt.

Du kan jo og ta deg litt tid på Pandora

Fin side, du søkjer på ein artist og så får du opp ei låt, etter den kjem det fleire låtar av liknande artistar. Du finn mykje bra der, ofte ukjendte band og artistar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle tips! Nå skal nok farfar bli glad :D

Personlig hadde jeg kun kjennskap til én jazzgitarist, Ulf Wakenius. Veldig mye ålreit fra ham, men jeg har bare aldri fått somla meg til å sjekke ut jazz noe nærmere. Merker etter å ha finni litt ymse musikk av hvertfall Wes Montomery, Allan Holdsworth og Joe Pass at dette må sjekkes ut nærmere ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine favoritter av de eldre, er Johnny Smith, som både er en fantastisk virtuos på akkordbasert og 'single note'-basert jazz. Prøv Moonlight in Vermont, eller den som heter Legends, der han og George Van Eps spiller et knippe låter hver.

Endret av windofpain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.