Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hater du blokkfløyter?


Øyvind

Hater du blokkfløyter?  

63 stemmer

  1. 1. Hater du blokkfløyter?

    • ja
      28
    • nei
      35


Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blokkfløyte er konge. Ei i klassen min har blokkfløyte som hovudinstrument (VK1). Eg har blitt god på blokkfløyte etter at eg lærde saxofon, er jo mykje det same.

Seriøst? Blokkfløyte som hovedinstrument? De er sikker på at det ikke er sånn fløyte som ser ut som blokkfløyte men som faktisk har et hint av klang osv. Husker ikke hva det heter, men vet at det finnes en sånn fløytetype som ser mye ut som blokkfløyte, men som er litt mer seriøst...

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja ho dama på kjempesjangsen sa jo at en brukbar fløyte kosta mange tusen kroner. ikke 25,- på Rema som de på barneskolene rundt om i landet. blokkfløyter har et dårlig rykte p.g.a det der. blokkfløyter er et instrument på akkurat lik linje som gitar, men dette med skolene ødelegger mye for blokkfløyta. blokkfløyter finnes fra knøttsmå til mange meter lange.

Blokkfløytefakta på 1-2-3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ho dama på kjempesjangsen sa jo at en brukbar fløyte kosta mange tusen kroner. ikke 25,- på Rema som de på barneskolene rundt om i landet. blokkfløyter har et dårlig rykte p.g.a det der. blokkfløyter er et instrument på akkurat lik linje som gitar, men dette med skolene ødelegger mye for blokkfløyta. blokkfløyter finnes fra knøttsmå til mange meter lange.

Blokkfløytefakta på 1-2-3!

Tror hun hadde et poeng der. Det er jo et spørsmål om økonomi da. Selv begynte jeg på ny barneskole i 3 klasse og der hadde de synth. Ettersom jeg kunne spille det (sånn noenlunde), slapp jeg å spille blokkfløyte. Enkelte syntes det var urettferdig, men læreren mente bare det var rett og rimelig for min del. Etterhvert ble læreren mer og mer frustrert fordi gutta i klassen spillte blokkfløyte ved å bruke nesa istedenfor munnen. Husker enda en vinter da influensaen herjet og mitt i love me tender hørtes et høyt og hjerteskjærende pip fra en musiserende og forkjølet klassekammerat. Han måtte vaske blokkfløyta, men fy søren som vi lo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes blokkfløyte høres forferdelig ut uansett hvem som spiller. Den har en helt forferdelig ustabil bilyd. Hun dama på Kjempesjansen var utrolig flinkt til å spille, men den bilyden kom da også. Prøv å høre etter neste gang, så skjønner dere kanskje hva jeg mener.

Ellers må jeg si at jeg syntes det var gøy å spille blokkfløyte på skolen. Det var det som fikk meg til å få musikkinteresse, og som gjorde at jeg fant ut av det med gitar ganske kjapt.

Andre fløyter er utrolig kult, f.eks tverrfløyte, piccolofløyte og tinnfløyte. Låter bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg spelte gitar på skulen. Det var forresten det som fekk meg til å byrje. Noter fekk vi også undervisning, men eg trur ikkje det var noken som lærte det (eg kunne det jo frå før). Det var nokre utrolig teite øvelser der det var teikna nokon streker og drit som skulle beskrive musikken vi høyrte på. Dessuten lærte vi om takt og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.