Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Miksepult


Takstein

Anbefalte innlegg

Vil altså han en miksepult snarest mulig. Skal bruke den sammen med en 550 x 2 watts Peavey forsterker og to stk. 250 watts Ramsa høytalere. B)

Den skal brukest i band sammenheng. Tror jeg må ha en med 12 kanaler og jeg vil ha romklang/ekko på hver kanal. Jeg vil selvsagt ha noe som varer og som har bra kvalitet. Kan godt kjøpe brukt.

Jeg har svært dårlig erfaring med Behringer, bare så det er sagt.... Hehe....

Er det mulig å få noe sånt til en 2-3 tusen pluss minus? <_<

Utenom om dette er jeg ganske uvitende når det kommer til sånne ting, så noen tips, triks, innspill og litt veiledning hadde vært fint. ;)

Takk.

Endret av Takstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble miksepult et instrument?

Akkurat det bryr jeg meg fint lite om, kan dere si meg hvor ellers jeg skal poste det? Sansynligvis ikke... Hvis alle skal holde på å kverulere på den måten blir det jo bare et eneste klage forum. Selvsagt må et forum ha orden, men det får da være grenser.

Takk for anbefalingene og ha en riktig god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp brukt. Behringer eller noe (FNIS)

Har du amper til høyttalerene?

Og hold kjeft.

Ironi? Det kan være smart å lese posten før man poster ;)

Btw; Min munn er lukket med syv seil, men de seilene er ordnet slik at når vinden blåser, så blåser det rett i gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen konkrete tips eller kunnskaper om priser på slikt, men sjekk ut merket Behringer. Selv om det er sagt mye i alle retninger om Behringer er det ikke til å komme bort fra at de har gode miksere for en billig penge. (ja såklart finnes det bedre, men i forhold til pris tror jeg ikke du får noe bedre for så få lapper =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sound1.no har en Yamaha til 4000kr med noe reverb og delays og slikt :)

evt en Behringer... denne koster 3300 på riff.no, men finnes nok til den prisen andre steder også ;)

om de er bra eller ikke vet jeg ikke, men begge merker er jo kjent for å lage gode miksere, så de duger nok. Vet dog ikke hvordan det er med effektene, om de kan stilles for hver enkelt kanal eller bare på utgangen, men det kan du jo se nærmere på selv =)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sound1.no har en Yamaha til 4000kr med noe reverb og delays og slikt :)

evt en Behringer... denne koster 3300 på riff.no, men finnes nok til den prisen andre steder også ;)

om de er bra eller ikke vet jeg ikke, men begge merker er jo kjent for å lage gode miksere, så de duger nok. Vet dog ikke hvordan det er med effektene, om de kan stilles for hver enkelt kanal eller bare på utgangen, men det kan du jo se nærmere på selv =)

Merker at jeg må litt opp i pris, ja B) Den Yamaha mikseren du nemner ser veldig interessant ut.

Mange takk for tipset. Den hadde vært midt i blinken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, greit med overganger men blir jo mere mikk makk. Dessuten KAn du være uheldig på visse spillesteder å oppleve HVORFOR det lønner seg med xlr over jack mht støy. MEn siden dette stort sett gjelder kabelen så skal det litt til. Men, kjipt hvis det skjer.

OG ja, Allen & Heath er fint det. Jeg bruker selv denne mikseren i hjemmestudioet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.