Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten amp, skikkelig SLAMP!


semperfi

Anbefalte innlegg

Hvis det er noen som vurderer en rørforsterker i miniwatt klassen så har jeg et par 10watts SLAMPer tilgjengelig. De er klasse-A saker med et enkelt 5881/6L6GC rør i sluttrinnet. Disse har begrenset clean headroom da jeg tenkte mer rølperock enn country da jeg lagde de. Jeg skal til Oslo neste helg og vil ha med meg en eller to. Si ifra hvis noen i området har lyst til å teste.

sjekk her for mer info: http://www.semperfistudio.com/SLAMP.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet ser de hvertfall fantastisk tøffe ut! Du burde få lagt ut noen lydklipp på siden din. Skal ikke kjøpe noen amp nå, men skulle jeg ha gjort det ville jeg definitivt ha prøvd en slik. Jeg tror du er inne på noe. Låter disse bra kan du bare begyne å storprodusere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tøffe de der ja. Driver og skal bygge meg en liten rørforsterker selv nå, men har stjålet kretsen fra ax84. Blir vel på rundt 10 watt den også. Venter bare på deler fra Tyskland. Hva slags trafoer bruker du? Har kjøpt en Navarro N2X280 som leverer 100mA ved 2*280V. Håper det holder til et el34 utgangsrør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for responsen! Jeg har en følelse av at alle andre med en loddebolt fikk samme idé som meg og begynte å lage tube amps. Det har iallefall poppet opp en haug med små custom/boutique amps de siste åra. Men uansett, jeg gir meg ikke nå! Mitt største problem er å få ampene kjent på markedet når jeg ikke har en krone til markedsføring. Derfor må jeg plage forumer som dette med innspill, håper bare jeg ikke virker innpåsliten:)

De fleste synes konseptet er kult, noen mener jeg virker useriøs, og noen få synes det er helt teit. Feks spør en del hvorfor prisen er 5666kr og 6666kr? (The number of The Beast!) Vel, det er bare min sære humor! Jeg hater priser som ender på ...9, hvorfor ikke bare runde opp til hele tall! For noe lureri! Vi får se hvordan det går. Jeg kan iallefall love at jeg er helt seriøs og backer ampene mine med god kundeoppfølging uansett hvor lenge de har hatt den.

Painkiller: 100mA holder i bøtter til et enkelt EL34 rør! Det blir utvilsomt bra. Til gitar er det ingen vits med oversize, så sant du ikke vil kun spille tight metal uten sag. Jeg bestiller trafoene mine fra Ulveco og får dem med egendefinert viklinger. Det er litt dyrt ved enkelt kjøp, men ved større kvanta blir det omtrent det samme som å kjøpe hos feks TAD eller Demostenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende saker Semperfi B) Selv er jeg vel på jakt etter en liten røramp (hvis ikke fruen kaldkvæler meg hvis jeg drasser mer gitarstuff inn i huset da :lol: ). Vet ikke helt hva jeg drømmer om... kanskje en liten kombo, eller rørtopp. Har myst fælt lenge på Matamp sine topper, men spennende å se at det faktisk skjer noe i Norge også. Har du lydfiler på ampene dine? Mere bilder??

Masse bilder er et must ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for konstruktive innspill :)

Nei jeg har ikke lydfiler enda, og flere/bedre bilder kommer etterhvert. Nettsiden er veldig amatørmessig fordi jeg ikke har satt meg ned med boka til Macromedia enda for å lære hvordan jeg kan lage nettside! Det tar rett og slett altfor mye tid å starte og drive dette alene så da vil endel ting komme etter som jeg får tid. Jeg har uansett tenkt å holde nettsiden enkel så hvis det kommer masse bilder blir det evt på en egen 'galleri' side.

Matamp lager fantastisk flotte amper! Ikke noe dårlig kjøp det. Jeg antar det er en av de mindre ampene du vil ha? I så fall hadde det vært gøy å sammenlignet den med en SLAMP! Si ifra hvis du kunne tenkt å testet dem opp mot hverandre. Det er interessant å finne forskjeller mellom forskjellige amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matamp lager fantastisk flotte amper! Ikke noe dårlig kjøp det. Jeg antar det er en av de mindre ampene du vil ha? I så fall hadde det vært gøy å sammenlignet den med en SLAMP! Si ifra hvis du kunne tenkt å testet dem opp mot hverandre. Det er interessant å finne forskjeller mellom forskjellige amper.

Jo det hadde absolutt vært interresant å teste forskjeller. Først og fremst ser jeg etter en ny gitar, så amp blir det nok ikke i år, men kanskje neste år.

De Matamp`ene jeg vil sjekke mer ut om er de på under 15 watt. Ja kanskje også 2 wattern til Matamp. Jeg har blitt veldig glad i "stuevennlige/studiovennlige amper" med god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte forsterkere. Hvordan er det å starte opp med produksjon av slike? Har fått det for meg at det er ganske strengt med elektriske apparater som kjører på såpass høye spenninger som rørforsterkere gjør? Det er kanskje ikke noe spørsmål når man ikke har en produksjon som sådan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.