Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med innspilling


Pagey

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig kjøpt meg et lydkort (Edirol UA-25) og et par monitorer (Fostex). Jeg bruker en Pod XT til innspilling. Alt går helt fint med lyd og slikt, altså ingen latency o.l, helt til jeg skal ta opp det jeg spiller og trykker på "rec". Da blir det en utrolig irriterende latency, slik at lyden kommer litt senere enn jeg spiller. Jeg bruker Audacity, er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få vekk denne latencyen?

Poden er koblet til input 1- og 2, left/right. Monitorene går på left/right output, mens lydkortet er koblet til pc ved hjelp av USB.

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke Asio drivere, og stille ned latencyen.. Under 7ms er anbefalt. Se om du ikke finner noe om dette i innstillingene en plass. Bruker ikke Audacity selv. Du kan også prøve og søke på forumet da dette er blitt diskutert opp og ned flere ganger før.

men... hvis du bruker pod xt, så kan du vell like så godt koble den til med usb ? Du får da opp pod'n som et eget "lydkort", som du kan velge som opptakskilde. Da slipper du og tenke på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Poden og usb-inngangen; det virker som om pcen bare takler en ting av gangen, enten lydkortet eller Poden, jeg må liksom velge. Jeg har liten kunnskap om pc så jeg aner ikke hvorfor, men det virker nå litt rart.

Menmen, takker for svar. Får se om jeg finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.