Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

M100FM


PoW

Anbefalte innlegg

Gitaren kostet 5000 kr. Den var på tilbud (fra 6200 kr)

Du som sa at jeg måtte lære å stemme gitaren før jeg kunne uttale meg:

- dette er min første gitar hvor man må stemme fra bridgen. Har foresten sldri hørt om noe sånt.... jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget med den strengelåsen er at du kan bruke tremolo armen mye uten at gitaren blir ustemt... det er ikke mye pes...jeg stemmer den kanskje en gang i uken fra headstocken...ellers så stemmer jeg fra bridgen

1 gang i uken var utrolig mye! Du må rive og slite noe vilt i den gitaren din! Jeg har akkurat samme systemet på min, og kun en gang på et og et halvt år (det er så lenge jeg har hatt den) har det vært nødvendig å skru opp låseskruene fordi at de små "finstemmingsskruene" nede på stolen ikke hadde nok "rekkevidde". Dette er selvsagt utenom de gangene jeg har skiftet strenger...

Det er hvertfall et genialt system og gitaren holder seg utrolig bra stemt! Den er faktisk alltid rein! Hvis jeg ikke har hersa med vibbsystemet eller har frakta den ute i kjølen da ;) Men også da er den bare bittelitt ustemt.

Når du har satt på nye strenger er det viktig å skru disse små skruene på stolen nokså langt ut, og gjør du det, og det er en bra gitar du har kjøpt deg, skal det ikke være nødvendig å løse låseskruene for å stemme.

Genialt hvis du ikke liker å stemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.