Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HJELP! Er dette et bra gitarkjøp?


Sorg

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde begge gitarene i dag. Den blå PRS custom 22 er 1900 kr dyrere enn den sorte Prs Custom 24. Dette har ikke noe med gitarene å gjøre, men fordi butikken bestilte 3 custom 24 og kun en custom 22 og derfor kan gi bedre pris på custom 24.

Uansett, så virker det for meg som om det folk sier om neck pickupen er korrekt. Neck pickupen på custom 24 er brightere i lyden enn custom 22. Det virker som om det er lettere å få en god jazztone fra neckpickupen i 22 enn i 24. Ellers var det veldig vanskelig for meg å finne store forskjeller mellom gitarene.

Så spørsmålet er om jeg vil betale 1900 mer for custom 22. Argumentene for er at jeg liker fargen på custom 22 litt bedre + det jeg sa om neck pickupen.

Jeg vet selvsagt at dette er noe jeg må bestemme selv, men jeg liker gjerne litt innspill når jeg skal ta slike avgjørelser heheh... Når jeg er i butikken er jeg veldig usikker. 1. Mest fordi det er uvant, 2. det er prøvet på uvant utstyr og 3. den er ikke satt opp så bra som det kan. For høy action.

Men når jeg forlot butikken tenker jeg mye på den gitaren. så kanskje det er et godt tegn, hehe. Må vel bare ta sjansen i blant. Er vel ikke så sannsynlig å få en dårlig gitar når en kjøper PRS custom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du 22`n bedre - så kjøp den :P

Har selv en Custom 24 som jeg er veldig fornøyd med (kjøpt brukt fra Ebay). Hvis du skal bruke såpass mye penger på gitar ville i hvertfall JEG ha sett på andre merker også. Du får en rimelig fet Suhr (fra USA) til den prisen. Bare et forslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke finne en pent brukt en på ebay.

Jeg kjøpte en Custom 22 fra USA, kicka aldri helt på den.

Solgte den igjen i Norge etter en måned, og tjente noen tusenlapper på den i tillegg :)

Liker også Custom 22 bedre en 24 pga av plasseringa av neck humbuckeren.

PRS, spesielt de eldre, er bra gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener man på å kjøpe den på Ebay da? Jeg ser disse går for 2000-3000$ på Ebay og legger du på moms, frakt, etc... så blir det jo omtrent dyrere pris enn jeg kan få her hjemme.

+

- Jeg får disse garantiordningene. Kan gå tilbake til sjappa hvis det skulle være noe.

- Den er helt ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener man på å kjøpe den på Ebay da? Jeg ser disse går for 2000-3000$ på Ebay og legger du på moms, frakt, etc... så blir det jo omtrent dyrere pris enn jeg kan få her hjemme.

+

- Jeg får disse garantiordningene. Kan gå tilbake til sjappa hvis det skulle være noe.

- Den er helt ny.

Vel, et tips er å gå etter auksjoner som kun shipper til USA!

Det gjør jeg ofte for da slipper man å by mot andre Europeere som er villig til å betale

mer enn en Amerikaner pga av prisnivået her.

Man må selvsagt sjekke at personen er villig til å shippe den til deg.

Dette går bra 9 av 10 ganger har jeg erfart.

Det viktige er at man har høy feedback som er 100%, -er verified paypaler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.