Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tyskland - moms...?


JonnyPonny

Anbefalte innlegg

Ja du må betale moms ved innførsel til Norge. Ofte er jo prisene oppgitt med moms da vist man bruker de norske/svenske/danske sidene fx på thoman.de.

Man kan jo bestille med post restante til et post kontor nær deg i sverige for så og hente varen der.

Da ungår man norsk moms :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger dansk som språk på thomann, så slipper du å tenke på moms.

Hvis pakken skal sendes til Norge, vil du jo uansett måtte betale moms. Det skal jo ikke betales til butikken, men til tollvesenet.

Jeg er også interessert i hvordan man kan sende pakken til Sverige og hente den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post restante menes uadressert post som skal hentes på postkontoret.

I praksis sender man en pakke til fx postkontoret i strømstad og følger med på sporing av pakken for man får ingen beskjed om når pakken har ankommet.

Så er det bare og reise over grensen og hente pakken.

For de fleste nettbutikkene sender varene uten moms priser.

Vist det var litt dårlig forklart så søk på nettet står endel om det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ganske vanskelig ut? Sende den til Ditt Navn - postkontor i Strømstad - Sverige liksom? Som regel er alle prisene til EU land inkludert moms. Når jeg sjekket opp det i forhold til norsk moms så var det ikke så mye å spare akkurat. Så der hadde jeg nok heller fått pakken sendt til døra mi her i Norwegen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ganske vanskelig ut? Sende den til Ditt Navn - postkontor i Strømstad - Sverige liksom? Som regel er alle prisene til EU land inkludert moms. Når jeg sjekket opp det i forhold til norsk moms så var det ikke så mye å spare akkurat. Så der hadde jeg nok heller fått pakken sendt til døra mi her i Norwegen :D

Ja, i EU-land betaler man moms til botik. Til Norge trekker de den fra, men da må man seff betale når man henter pakken. Det eneste er å reise til Tyskland med norsk pass, og be dem om å trekke fra momsen der, og så smugle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.