Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din norske favoritt jazz-bassist?


Peri

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste. Sikkert gjort før, men dog, det renner jo ikke akkurat over av tråder her.

Hvem er din favoritt jazz-bassist i Norge? Både el-bass og kontra gjelder.

Arild Andersen må vel nevnes her?!?! :) Han er helt konge på kontrabass... Har sansen for det han driver med, både av egenproduserte ting og av det han gjør som musiker hos andre.

Norsk el-bassister? Der er jeg ikke så oppdatert, må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild Andersen må definitivt nevnes.

Det er veldig mange bra kontrabassister i norge for tiden.

Jeg er veldig begeistret for Terje Gewelt. Per Zanussi er helt sjef, og Ingebrigt Håker Flaten like så.

Jens Fossum er en flink kar, for ikke å snakke om Frode Berg.

Audun Ellingsen er læreren min, og en veldig bra bassist.

The list goes on....:)

Elbassister...tja.

Frode Berg spiller jo elbass. Det samme kan sies om Bjørn Kjellemyr, men begge er også glitrende kontrabassister.

Ja, jeg har helt sikkert glemt noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode Berg er min favoritt. Var på norsk jazzforums sommerkurs og hadde timer med ham i sommer, det var knall. Utrolig sympatisk fyr også.

Det irriterer meg at det er så få elbassister som spiller jazz i Norge. Minst halvparten av alle bassistene jeg vet om (internasjonale) spiller jazz, og alikavel er det så få her, i hvertfall få kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode Berg er min favoritt. Var på norsk jazzforums sommerkurs og hadde timer med ham i sommer, det var knall. Utrolig sympatisk fyr også.

Det irriterer meg at det er så få elbassister som spiller jazz i Norge. Minst halvparten av alle bassistene jeg vet om (internasjonale) spiller jazz, og alikavel er det så få her, i hvertfall få kjente.

Frode Berg er flink han.

Men jeg må spørre, har du hørt mye Arild Andersen?

Han stiller i en helt annen klasse enn Berg, spør du meg:)

Synes også folk som Per Zanussi og Ingebrigt Håkon Flaten spiller mer spennende enn Berg. For ikke å snakke om Ole Morten Vågan.

For all del, Frode Berg er flink. Synes riktignok ikke jeg hører så mye nytt og spennende med ham - men for all del, det trenger heller ikke nødvendigvis være målet.

Endret av Peri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.