Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bassriff


gardiosa

Anbefalte innlegg

Svart til PM fra "epiphone_custom" anng. bass tabs.

Leggern inn her også jeg "epiphone". Kansje noen andre har innteresse av det.

Jeg har ikke spilt bass på 20 år, så dessverre, det har jeg ikke. På den tiden fantes det ikke... bare noter. Men som regel satt jeg meg bare ned å hørte på det jeg skulle spille, og tok det etter gehør... det holder som regel for band bruk. Spiller du i orkester derimot, er det smart og lære å spille etter noter, da bassen som regal blir komponert litt mere komplisert. Tabs er OK, men de forteller deg bare hvilke noter du skal spille, ikke hva slags type noter det er.

Start med enkel gammal rock og blues. Det er bra og begynne med, og gir bra grunnlag. Metal og hard rock blir stort sett veldig enkelt når du kan blues og gammal rock. Du burde også øve skalaer... de samme som for gitar samt lære deg notene på halsen... alle.

PS! Når du leser dette tror du sikker jeg er en guru... men det er feil. Jeg har ikke rørt hverken gitar eller bass på 20 år siden jeg begynte igjen for noen måneder siden... bassen kommer jeg nok ikke til å ta opp igjen... men nå begynner heldighvis gitar evnene å komme tilbake... selv om fingerene har blitt gamle og stive. Så du får ta dette som råd fra en som var nogenlunde alraight til å spille engang :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har no tips om noen "funky" bassriff jeg kunne ha lært meg, og evnt. hvor man finner tab?

Vet det er nesten tabu å nevne de her, men Muse har mange fete og funky bassriff. Prøv HYPERMUSIC, den er ganske lett, og du føler deg litt tøff når du spiller den atpåtil.

Her er litt url`s:

Her har du tab`en

Her har du låta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.