Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line6 Flextone 3


anray

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært på utkikk etter en forsterker som takler tung rock/metall, men som også har bra cleanlyd. Jeg har kikket på Line6 Flextone 3 og siden den har falt veldig i pris, så tenkte jeg kanskje at denne kunne være et alternativ. Jeg har hørt den via lydfiler, men kan liksom ikke stole på det. Så hvis noen har kjennskap til denne, hadde det vært fint om jeg kunne få deres synspunkt.

Jeg har en Vox AD50VT fra før, men vil ha en som har mer trøkk, som funker til litt hardere musikk.

Endret av anray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier en Flextone 3XL..har spilt på den i nærmere 3 år nå, og er storfornøyd. Den har utallige muligheter om du setter deg ned for å finne din rette tone®.

Når det kommer til en tøff metallsound så har den noen gode amper og cabinetter på lager.

Tror ikke du vil angre.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Jeg har en mer eller mindre strøken Laney LC50 rørforsterker som jeg muligens skal selge. Den låter knallfett, men jeg er veldig i tvil foreløpig om jeg skal selge den eller ikke. Har nemlig flere andre forsterkere som står her, så noe må jeg kvitte meg med.. Om du er interessert, så send meg en PM (så får vi ta det derifra og se litt på det). Jeg holder jo til i Fredrikstad selv. Når det gjelder prisklasse tenker jeg eventuelt å selge den i omtrent samme prisområde som en Flextone.

Men for å komme til saken; Flextone III låter veldig bra. Den har mange muligheter og tilfredsstillende innebygde effekter. Optimalt mener jeg allikevel den bør kjøres med en separat multieffekt, men dette er vel mye krav/smak og behag osv. Ampmodellene låter helt overbevisende, men som med all modelleringsteknologi er det alltid et lite kompromiss. Dynamikken og varmen til en rørforsterker er ikke tilstedeværende, men for å være en transistorforsterker er den blant de bedre. Spørsmålet er bare "hvor mye bedre" i forhold til din Vox AD. Jeg har selv hatt ADen, og mener de er veldig gode forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge vært på utkikk etter en forsterker som takler tung rock/metall, men som også har bra cleanlyd. Jeg har kikket på Line6 Flextone 3 og siden den har falt veldig i pris, så tenkte jeg kanskje at denne kunne være et alternativ.

Det inntrykket jeg fikk av ampen under demonstrasjonene til Luthman og egen testing var at den etter min mening ikke er ideell for tyngre musikk. Nå kan det tenkes at de har gjort oppdateringer siden den gang, og jeg har heller ikke kunnet teste ampen lenge for å jakte på godtonen i den. Ampen er klart et alternativ i og med at den har gode innebygde effekter, den tilbyr mange amp- og kabinett-modelleringer og den har bra clean- og crunchlyd. Det jeg savnet i den var den typiske lyden av rørvreng i øvre mellomtone/diskant-området. Hvorfor den låter som den låter vet jeg ei, men jeg opplevde at det var mye overtoner der, og de kolliderer med godtonen.

YMMV, som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dele min erfaring om flex'n...

Ved høyere gainsettinger, låter ampen "innestengt". Lite definisjon og drukner i miksen. Ellers er det en OK forsterker, men til litt høyere gainsettinger, ville jeg ha sett etter en annen amp. Jeg har spilt på røramper fra jeg begynte å spille, og jeg må si jeg savner "røramp-trykket" Når jeg spiller på en transistor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.