Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sircular Picking


schpangen

Anbefalte innlegg

Har nå en gitarlærer på TKMK, og en på musikklinja.

Han ene sier at jeg bør legge om håndleddsteknikken min helt, og begynne å lage små sirkler i retning mot klokka, når jeg spiller. (Dette gjelder høyrehånda mi, for de som fortsatt skal være i tvil). Dette mener han er normen for høyrehåndsteknikk.

Han andre kalte denne beveglesen for Sircular Picking (si ifra om jeg skrev det feil... :huh: ) , og sier at det kun er en av mange teknikker man kan bruke i håndleddet. Når det gjelder håndleddet, trenger man ikke å spille slik og slik for å få opp tempoet og presisjon, men å finne den posisjonen og teknikken man selv er fornøyd med.

Hvordan ser dere lærde på dette? Er det lurt å lære seg, og begynne å bruke, sircular picking, eller er det noe man kan velge helt selv?

I begynnelsen vil man vel alltids spille bedre på den måten man er vant med. Har øvd på dette en stund nå, men får det fortsatt ikke så veldig godt til. Men etterhvert, om jeg fortsetter å øve på det, vil jeg kanskje venne meg til det, og bli enda bedre? Noen som vet eksakt om det er utgjør stor forskjell på å spille med plekteret rett opp og ned, eller gjøre sirkeler?

Endret av schpangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde circular picking lå mer i tommel og pekefinger enn i sleve håndleddet. Det er at man beveger plektret i bittesmå sirkler rundt selve strengen?

I dag er jeg mer opptatt av hvordan anslaget blir enn hva som er "riktig" teknikk. Det er selvfølgelig greit å finne ut hva som funker for deg, men det er også greit å kunne variere anslaget for å variere det musikalse uttrykket.

Personlig bryr jeg meg nøtta om hva som er korrekt så lenge det låter bra og jeg ikke får vondt noe sted. Men nå har jeg etterhvert et særdeles avslappet forhold til anal tilnærming til det å spille gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.