Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS Tremonti SE


anray

Anbefalte innlegg

Tror jeg skal bli fornøyd ja. Har ikke fått testet den skikkelig før jeg kjøpte den, men nok til at jeg kjente at den var fin å spille på. I tilegg ser den veldig bra ut, så jeg gleder meg veldig. Selv om det er en selv som må føle om en gitar er bra eller ikke, så er det alltid fint å høre andres meninger og erfaringer.

Endret av anray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg hatt gitaren i noen dager og må si at jeg er kjempe fornøyd. Kjempe god å spille på og ikke minst ser den bra ut. Eneste jeg har å utsette er at den ikke låter all verden med clean lyd, men kommer nok til å bytte til Seymour Duncan mic'er senere alikvel. Har litt problemer med det ene volum potmeteret. Får ikke stilt noe annet enn av og full guffe, så der må det være noe rart. Regner med at det bare er å bytte det ene potmeteret, da jeg har lest her på forumet at det er flere som har slitt med det samme.

Men er ivertfall kjempe fornøyd med gitaren ellers, noe av det bedre jeg har spilt på. Har egentlig aldri likt Les Paul type gitarer før, men har fått opp øya for det nå. Har lyst på en Gibson Les Paul Supreme også, men det blir nok leeeenge til før jeg har råd til den :-)

Endret av anray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt gitaren i noen dager og må si at jeg er kjempe fornøyd. Kjempe god å spille på og ikke minst ser den bra ut. Eneste jeg har å utsette er at den ikke låter all verden med clean lyd, men kommer nok til å bytte til Seymour Duncan mic'er senere alikvel. Har litt problemer med det ene volum potmeteret. Får ikke stilt noe annet enn av og full guffe, så der må det være noe rart. Regner med at det bare er å bytte det ene potmeteret, da jeg har lest her på forumet at det er flere som har slitt med det samme.

Men er ivertfall kjempe fornøyd med gitaren ellers, noe av det bedre jeg har spilt på. Har egentlig aldri likt Les Paul type gitarer før, men har fått opp øya for det nå. Har lyst på en Gibson Les Paul Supreme også, men det blir nok leeeenge til før jeg har råd til den :-)

Kjøp en boks med elektronikkrenser, du finner det på verktøysjapper o.l

Åpne dekselet over potmeterne og følg bruksanvisningen.

Om dette ikke funker, ring butikken og si at du ikke finner deg i at ikke et nytt instrument fungerer som det skal. Du trenger ikke å godta det, selv om det er en rimelig gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt gitaren i noen dager og må si at jeg er kjempe fornøyd. Kjempe god å spille på og ikke minst ser den bra ut. Eneste jeg har å utsette er at den ikke låter all verden med clean lyd, men kommer nok til å bytte til Seymour Duncan mic'er senere alikvel. Har litt problemer med det ene volum potmeteret. Får ikke stilt noe annet enn av og full guffe, så der må det være noe rart. Regner med at det bare er å bytte det ene potmeteret, da jeg har lest her på forumet at det er flere som har slitt med det samme.

Men er ivertfall kjempe fornøyd med gitaren ellers, noe av det bedre jeg har spilt på. Har egentlig aldri likt Les Paul type gitarer før, men har fått opp øya for det nå. Har lyst på en Gibson Les Paul Supreme også, men det blir nok leeeenge til før jeg har råd til den :-)

Kjøp en boks med elektronikkrenser, du finner det på verktøysjapper o.l

Åpne dekselet over potmeterne og følg bruksanvisningen.

Om dette ikke funker, ring butikken og si at du ikke finner deg i at ikke et nytt instrument fungerer som det skal. Du trenger ikke å godta det, selv om det er en rimelig gitar.

Det skal jeg gjøre, takk for rådet.

Hva synes egentlig dere hva en gitar bør koste før dere mener den er billig? PRS Tremonti SE koster veiledende kr: 6990,- men er på tilbud stort sett over alt til kr: 6290,- Du sier at jeg ikke skal godta at den ikke funker som den skal, selv om det er en rimelig gitar. For meg så er definisjonen billig en gitar til 3-4000 kr. Synes ikke min gitar er noe typisk rimelig gitar jeg da, men vi har sikkert forskjellige oppfatninger på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt gitaren i noen dager og må si at jeg er kjempe fornøyd. Kjempe god å spille på og ikke minst ser den bra ut. Eneste jeg har å utsette er at den ikke låter all verden med clean lyd, men kommer nok til å bytte til Seymour Duncan mic'er senere alikvel. Har litt problemer med det ene volum potmeteret. Får ikke stilt noe annet enn av og full guffe, så der må det være noe rart. Regner med at det bare er å bytte det ene potmeteret, da jeg har lest her på forumet at det er flere som har slitt med det samme.

Men er ivertfall kjempe fornøyd med gitaren ellers, noe av det bedre jeg har spilt på. Har egentlig aldri likt Les Paul type gitarer før, men har fått opp øya for det nå. Har lyst på en Gibson Les Paul Supreme også, men det blir nok leeeenge til før jeg har råd til den :-)

Kjøp en boks med elektronikkrenser, du finner det på verktøysjapper o.l

Åpne dekselet over potmeterne og følg bruksanvisningen.

Om dette ikke funker, ring butikken og si at du ikke finner deg i at ikke et nytt instrument fungerer som det skal. Du trenger ikke å godta det, selv om det er en rimelig gitar.

Det skal jeg gjøre, takk for rådet.

Hva synes egentlig dere hva en gitar bør koste før dere mener den er billig? PRS Tremonti SE koster veiledende kr: 6990,- men er på tilbud stort sett over alt til kr: 6290,- Du sier at jeg ikke skal godta at den ikke funker som den skal, selv om det er en rimelig gitar. For meg så er definisjonen billig en gitar til 3-4000 kr. Synes ikke min gitar er noe typisk rimelig gitar jeg da, men vi har sikkert forskjellige oppfatninger på det området.

Det er ikke en billiggitar, by all means, men er bygget på samlebånd, sånn som de fleste av mine gitarer også har blitt. Da kan det hende at man er litt hissig med loddebolten/ikke har tid til å ta en komplett quality control etc etc :) Men hadde jeg hatt musikksjappe, hadde jeg gått over gitaren med en unbrako, og intonert, sjekket kontakt, og justert strengehøyde på hver gitar jeg solgte :)

Nå har jeg en US Fender Strat, en japansk ESP Eclipse og en japansk Ibanez JS-1. Ingen er vel direkte rimelige, men ikke spesielt kjempedyre heller. Fender og Ibanez ble kjøpt brukt, så prisen var ikke avskrekkende. Ibby trengte nye bånd, men Pluto gjode en fantastisk jobb med dem :)

Endret av ke2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.