Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mikrofon, akustisk gitar


lars nasty

Anbefalte innlegg

er det noen som har en god anbefaling når det gjelder stereo opptak med mikrofon av akustisk gitar kan også være mono mikrofon, men helst to små membrans mikrofoner. har en røde nt-2a som jeg tar opp vokal med prøvde denne på gitar også men syntes ikke det ble bra nok så trenger noe bedre en dette som bare skal bruke på akustisk gitar til rundt 3000kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jo den er utrolig god men får ikke den gode akustiske lyden på gitar med denne elelr funke jo fett men liker bedre lyden i to sigarmikrofoner på akkuratt akustisk gitar men har bestilt meg røde nt-5 par nå for de syntes e va utolig bra når e testa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det funker jo på et vis, men er langt ifra kjempebra synes jeg. Men man kan være heldig. Selv liker jeg å bruke en kondis, f.eks en AKG EB535 f.eks. EN stormembran funker også, men de lyden kan noen ganger blir FOR massiv med de på kassegitar synes jeg. MEn det spørs seff på gitarlyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjoda.

Åneida.

Runder nok litt for mye av i toppen til å blir brukt alene.

Jeg har svært god erfaring med røde NT2-a, så jeg vil anbefale å prøve videre, og kanskje eksperimentere litt med mik-posisjonering. Du har vel ikke mikken foran lydhullet? Prøv å mikk opp nær stolen for å få frem resonansen i gitarkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.