Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurderte kanskje å kjøpe denne gitaren.


Jonathan

Anbefalte innlegg

Jeg har en '77 strat i sort. Fet lyd men litt tungspilt siden den trenger nye bånd og en justering. Headstocken på disse er helt klart den feteste, og jeg liker også tilt-halsen som gir deg mange gode muligheter til å stille inn halsen. men siden denne innfestingen er litt mer komplisert en den vanlige så er det mange som gjør det feil. Derfor har den et ufortjent dårlig rykte.

Er nyskjerrig på hva du må ut med. Jeg ga 7000 for min for ca fire år siden. Den er langt fra strøken, men en skikkelig player.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte ut med 5500 for min '77 for 3 år siden...eneste hakke var at Trem'en var byttet ut med en letfy trem(SRV style).

men har sett at 70talls strater har steget noe siiiiiinsykt i pris de 3 siste årene :-/

de går for 10000+ (kommer ann på stand og årsmodell.)

tror ikke jeg har sett noen strater fra '75 og nedover som har gått for mindre enn 12000 kr.

kommer også litt ann på selger :) de som selger slike gitarer(vintage Fender Gibson Gretch etc.) bruker jo ofte å overprise gitarene noe sykt...

men jeg må nok ut med 10000-11000 for den(btw, bildet jeg brukte er fra Ebay, men den jeg kan få ser helt lik ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det viktigste med en 70s strat er vekta og slitasje.

Den må ikke være for tung, og plastikkdelen og gripe brettet må ikke være for slitt.

vis disse to er greie så er det bare personlig preferanse som står i veien.

det mange ikke veit er at strater uten tremolo var "in the rage" før van halen kom.

så mange 70s strater er uten vib arm, særlig seinere utover i tiåret.

CBS hode er konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.