Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitaropptak - Rett inn i computer eller via kondensatormic?


Anbefalte innlegg

Gratulerer med NT-2! Det er en fantastisk fin mikrofon, synes i allefall jeg. Den kan brukes med fordel til f.eks kassegitar, vokal, overheng på trommer, piano etc. Det kan forresten lønne seg å ha 2 av den hvis man bruker den til overheng eller piano. Den er også fin å ha til å fange opp akkustikken/klangen i rommet hvis man har et stort rom, og hvis man tør å bruke romklangen i stedet for en reverbmaskin. Prøv deg frem, det er alltid viktig!

Forresten: hvis du bruker NT-2 til gitaramp, kan det kanskje lønne seg å ikke sette den like nærme ampen som når du bruker SM-57'en, det er ikke 100% sikkert at NT-2'en tåler like høyt lydtrykk som 57.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SM57 duger fint til skarptromme. Men den også kan brukes til till jazz basstromme. Kan også brukes til tammer, men der foretrekker jeg isåfall Beta57

Som jeg sa før... NT2 tåler opp til 130 dB SPL så det er ikke noe problem i å ha den så nærme amp'en som du ville hatt en SM57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.