Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trickster har fått seg ny forsterker!


Anbefalte innlegg

Å bygge en selv var ingen dårlig idé. Trenger et sånt prosjekt for å øve meg litt i lodding og sånn.

Jeg trenger sikkert litt hjelp i så fall. Hvilke deler må jeg ha? Hvor finner jeg blueprints og sånn? :P

Å, hvis noen vet om noen gode kjøpbare switcher, gi meg tips.

Hm.. Jeg har skjema til FS-36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighet for en liten smakebit av herligheten? B)

Får ta det etter hvert. Har faktisk muligheten til å ta opp :D

Når det gjelder clean-lyden, er den flott til klimpring a lá Hendrix, men til akkordspill er jeg ikke helt fornøyd. Fins det pedaler for slikt?

Hm.. Jeg har skjema til FS-36.

Interessant!

Har du det fysisk, eller har du en link til meg? Det hadde vært fint. :)

Endret av Trickster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve Aphex Xciter (sound1.no) eller Z.Vex Super Hard On (godlyd.no). SHO er nok litt mer speisa, men begge to skal være glimrende til å gi ekstra liv til lyden. Ikke ta mitt ord for det.. jeg har ikke prøvd noen, men de får rimelig mye skryt begge to!

Sitter forøvrig å ser på Carvins nå selv :) Trenger en liten øvingscombo på rommet som også muligens kan brukes som clean med Orangen min med ekko eller andre stereo-effekter, eller bare for å kuule riggen litt opp.. Du vet... GAS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve Aphex Xciter (sound1.no) eller Z.Vex Super Hard On (godlyd.no). SHO er nok litt mer speisa, men begge to skal være glimrende til å gi ekstra liv til lyden. Ikke ta mitt ord for det.. jeg har ikke prøvd noen, men de får rimelig mye skryt begge to!

Sitter forøvrig å ser på Carvins nå selv :) Trenger en liten øvingscombo på rommet som også muligens kan brukes som clean med Orangen min med ekko eller andre stereo-effekter, eller bare for å kuule riggen litt opp.. Du vet... GAS...

Skal ta en liten kikk på dem du. Takker! Carvin er gøy, spesielt på høyt volum. :D

Har det nok bare fysisk.

Det var synd! Med mindre du er villig/i stand til å scanne det inn, får jeg vel bare fortsette letingen på egenhånd.

Noen der ute som sitter på blueprints/loddeskjemaer/whatever til en footswitch? Bør helst være litt lett å mekke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det nok bare fysisk.

Det var synd! Med mindre du er villig/i stand til å scanne det inn, får jeg vel bare fortsette letingen på egenhånd.

Noen der ute som sitter på blueprints/loddeskjemaer/whatever til en footswitch? Bør helst være litt lett å mekke til.

Beklager, har ikke scanner. :( Men prøv å søke etter FS-22 footswitch schematics eller liknende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright, søkte litt rundt, fant denne på andre forsøk: http://www.carvin.com/manuals/fs36.pdf

Hvis det er den jeg er ute etter, er jeg redd det blir litt vanskelig. Jeg har lest loddeskjemaer før, men denne forstår jeg ikke helt. Hadde vært utrolig kult å lage en footswitch, men jeg vet ikke hvilke deler jeg skal kjøpe, og hvor jeg kan kjøpe dem. Hjelp ville vært fint!

Vil forresten en AC-3 gjøre susen med clean-lyden? Liker å ha litt akustisk lyd uten å bruke akustisk gitar, liksom. Clean-canalen funker fint til blues-aktige greier og sånn, men jeg vil ha den litt mykere clean-lyden som jeg hadde når jeg brukte AX3000G'en, som nå står og støver siden jeg helst ikke vil bruke den sammen med den nye forsterkeren. :)http://www.sound1.no/portal_2003_dynamic/a...Produkt_ID=3380

Endret av Trickster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jøss, trippelpost i min egen tråd. Vel vel. Jeg lurer på enda en ting jeg aldri fikk svar på. Jeg kopierer rett fra "Dagens småprat":

Bakpå forsterkeren finnes "Speaker Output". Det er to jack-innganger. På den ene står det 1, på den andre står det 2. Akkurat nå står den plugget i 1. Under dem står det "V1-12AX7" og "V2-12AX7".

Hva skjer om jeg nå skrur av ampen, plugger jacken i nr. 2 og skrur på igjen?

Kan sikkert fikse bilder av det også. Jeg lurer mest på om det blir forandringer i f. eks lyden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.