Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trickster har fått seg ny forsterker!


Anbefalte innlegg

Jeg sa jo at jeg skulle få meg ny forsterker før jul, sa jeg ikke?

MTS32121.jpg

Et bilde av den. Egne bilder kommer jeg antagelig til å legge ut på galleriet en gang.

Info: http://www.carvin.com/products/single.php?...=MTS3212&CID=GA

Så langt er jeg kjempe-fornøyd. Har skrudd på den i cirka to timer nå, og har fått en fin, creamy Hendrix-lyd.

Clean-lyden har jeg ikke jobbet så veldig mye med enda (Kom forresten gjerne med tips til gode instillinger).

Volumet har ikke oversteget 2 enda, fordi folk her prøver å ta seg en midddagshvil. :angry:

Det er kjekke med en 100/50-watter er at du enkelt kan switche mellom 50 og 100 watt via en bryter på baksiden.

Noen av dere rynker kanskje på nesen av Carvin, men den er faktisk overraskende bra til å være en forsterker med en pris på mindre enn 10 000 kr. Det skal til og med sies at den kan konkurrere med Marshall og Mesa Boogie. Hvorvidt dette er sant kommer nok an på øret som hører, tipper jeg.

Den skal brukes live til helga, og jeg lurer på en ting. Det er en såkalt "cabinet voiced line output jack" bak på forsterkeren. Er det sånn at den kan plugges rett inn i et PA-anlegg? Det vil vel ikke ødelegge noe (det er forresten muligheter for å mikke opp, men kanskje dette blir litt enklere)?

Ellers er det en bryter jeg ikke er helt sikker på hva er til. Jeg tror det har noe med valg av høyttalere å gjøre. "Speaker Ohms", står det på den, og du kan velge mellom 4, 8 og 16. Noen som kan forklare nøyaktig hva den gjør?

Kunne godt ha tenkt meg en footswitch til den også. Er det slik at man kan bruke flere typer footswitcher? (Isåfall, kom med tips. Jeg har ikke peiling. Tenk økonomisk)

Eller må man bruke en FS22 fra Carvin?

Fint om noen kunne ta seg tid til å svare. ^_^

Endret av Trickster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feltrapport, dag 2, den 31.08.06

Ahh, jeg begynner å like lyden i den. :wub:

Vil det være en god idé å investere i en vrengpedal?

Utgangen til footswitch er via jack ja. Tips til footswith? (linker, takk)

Digg forsterker. Men jeg kunne tenkt meg en mulighet for å få den til å vrenge tidligere. Har hørt snakk om Hotplate, men vet det er veldig dyrt. Alternativer?

Nei, har ikke tid til å skrive mer nå. Musikken kaller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.