Web Analytics
Jump to content

Dream Theater - Score

Uber Adrian

Recommended Posts

Hei, nysgjerrig på innspill hos andre om den nye live dvd'n til Dream Theater.

Fikk den i posten i dag å må si jeg aldri har hørt noe så heftig i mitt liv, F* Fa*n! Da de fyrte av med orkesteret på Six degrees of inner turbulence medlyen var jeg nesten på gråten :blush:

Noen andre som har annskaffet seg dvd'n?

(posten er sikker plassert i feil forum?)

Edited by _Uber-pea

Jeg får ikke min før om en ukes tid, men jeg fikk over en venninne som hadde fått den på mandag og så gjennom mesteparten av den, og jeg må absolutt si meg enig. Aldri har jeg hørt Dream Theater spille så bra live før, dette var rett og slett vilt!

Orkesteret var absolutt fett det og :)

Jeg kjøpte min kopi i dag. Måtte selvsagt bruke mesteparten av kvelden til å se igjennom greia.

Konklusjonen er at den er fabelaktig. Jeg tenkte at det ville være vanskelig å toppe den forrige fra Japan, men dette er en musikalsk perle. Jeg synest dog fortsatt at produksjonen er bedre på Tokyo-DVDen (særlig mht. lys og fotografi).

En anmeldelse? Ok.

Sykt... LaBrie begynner å bli gammel, og det syntes. Var godt å høre han synge stemt for første gang live, men selvsagt var det også en stor nedtuir da jeg leste at det var et resultat av auto-tune (les på JP-forumet hvor det er link til YouTUbe med videoklipp av Godnight Kiss fra samme kveld).

Er over halvveis fornøyd med setlista. Kult at de våger å velge noen låter som ikke er blant de mest kjente (Raise The Knife for eksempel). Personlig så hadde jeg nok heller valgt låter som er godt likt av fansen, men som ikke ennå er utgitt på DVD (f.eks. Scarred). Likte at de dro igang med Octavarium, Sacrified Sons og 6DOIT. 10 poeng der!

Orkesteret følte jeg manglet litt. Kunne vært større og mer samspilte til tider. Spillinga til Petrucci syntes jeg fortsetter i nedoverbakke. Bedre før med andre ord. Ellers så syntes jeg bandet spilte bra hele showet.

Må trekke fram at det var kult å se et lite smil rundt munnen på LaBrie innimellom. Det var tydelig at han og resten av bandet trivdes. Av en eller annen grunn så snakket han på en veldig corny måte når han åpna kjeften mellom sanger. Jeg aner ikke hvorfor.

Bonus-DVDen var veldig gøy med dokumentar og litt livevideoer. Har ikke fått sett alle sangene, men så dokumentaren og den var veldig bra. Var også en film med Octavarium-animasjoner og den var også litt artig.

Jeg gir denne 7/10.

Av en eller annen grunn så snakket han på en veldig corny måte når han åpna kjeften mellom sanger. Jeg aner ikke hvorfor.

Var noe av det første jeg tenkte på også, han overdramatiserer det liksom litt ;)

Men helt utrolig bra dvd.....orksteret er litt minus, men alt i alt etter min mening DT's beste live cd/dvd

Vet ikke hvor folk pleier å bestille fra, men jeg bruker alltid DvdPacific. I utgangspunktet billige DVD'er, og i tillegg veldig rimelig frakt. Tror Score kostet meg litt over 100 kroner. Anbefales! Man må være "medlem" for å få den billigste prisen, men det blir man så fort man registrerer seg.

Og ja, Score er helt utrolig tøff!

Må få si: FY faen så mye Petrucci har trent i det siste! :huh: For han har blitt svær!

Svær og svær... veltrent, i det minste. Uansett er det fint å se dyktige musikere som ikke er redde for å løfte litt skrot... ;)

Jeg synes han har blitt sikkelig bøs ihvertfall B) Minna meg litt om Zakk Wylde med det skjegget :lol:

Ja han har blitt svær som faan! I bonus greiene.. når han går bortover gangene der.. Han ser ut som en utkaster! hehe!

På DVD'n syns jeg at Petrucci spiller sykt bra! Han spiller så pent. :blush:

Hehe!

Spirit solo'n, er noe av det beste som er blitt gjort noen sinne...! (Nå er jeg riktig nok kjempe Petrucci fan da)

Ja han har blitt svær som faan! I bonus greiene.. når han går bortover gangene der.. Han ser ut som en utkaster! hehe!

På DVD'n syns jeg at Petrucci spiller sykt bra! Han spiller så pent. :blush:

Hehe!

Spirit solo'n, er noe av det beste som er blitt gjort noen sinne...! (Nå er jeg riktig nok kjempe Petrucci fan da)

Petrucci spiller da bare fort og stygt?

(Sarkasme...)